Dbáme na vaše soukromí
Pomocí souborů cookie a souvisejících technologií a zpracováním vašich údajů můžeme lépe přizpůsobit zobrazovaný obsah vašim potřebám.Pokud udělíte souhlas s ukládáním informací na vašem koncovém zařízení nebo s přístupem k informacím a zpracováním údajů, včetně oblasti profilování, trhu a statistické analýzy, najdete na portálu Allegro ještě snadněji přesně to, co hledáte a potřebujete.Správci vašich údajů budou společnost Allegro a také někteří partneři, se kterými spolupracujeme.
Snadnější používání našich stránek, prezentace a měření personalizovaného obsahu a reklam, tvorba statistik a zlepšování funkcí.Souhlas je dobrovolný. Můžete jej kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení souborů cookie. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Zásady používání souborů cookieZásady ochrany osobních údajůK tomu může dojít, když výrobek, který jste zakoupili, splňuje jedno z kritérií občanského zákoníku – § 1837. Zkontrolujte, které produkty prodávající nemusí přijmout.
Ne každý nákup lze vrátit. Některé produkty, například spodní prádlo nebo zboží vyrobené na zakázku, nemusí být vratné. Pokud prodávající odmítne vrácení nákupu, mělo by to být uvedeno v nabídce v sekci o vrácení zboží, reklamaci a záruce
Nákup můžete zrušit dvěma způsoby: zrušením nákupu nebo vrácením zboží. Jak zrušení nákupu, tak vrácení zboží se rovná odstoupení od smlouvy. Podívejte se na podrobnosti o obou možnostech.
Zrušení nákupu
Mám účet Allegro
Pomocí možnosti [zrušit nákup] můžete rychle zrušit objednávku bez ohledu na to, zda je nákup již zaplacen nebo ne. Pokud prodávající umožňuje zrušení nákupu, najdete tuto možnost v podrobnostech o nákupu. Nákup nezrušíte, pokud:
- prodávající změnil stav vaší objednávky na: V přípravě, Připraveno k odeslání nebo Odesláno
- prodávající poskytl sledovací číslo
- pokud při nákupu požadujete fakturu obsahující firemní údaje
- nakupujete z firemního účtu
- od zadání objednávky uplynuly více jak 3 dny.
Přečtěte si další informace o zrušení nákupu.
Může se stát, že objednávku zrušíte, ale prodávající vám přesto stihne zásilku odeslat. Poté se stav zásilky změní ve vaší objednávce, můžete také obdržet oznámení o odeslání od prodávajícího. Pokud k tomu dojde, použijte možnost vrácení popsanou níže.
Nákup byl proveden bez registrace
Objednávku můžete zrušit, dokud prodejce nepřidá sledovací číslo nebo nezmění stav vaší objednávky.
Pokud prodejce ještě nezačal s přípravou objednávky, můžete ji zrušit do 3 dnů od zadání.
Další informace o podmínkách zrušení objednávky.
Jak zjistím, jestli můžu objednávku zrušit
- Přejděte na e-mail, který jste dostali po nákupu.
- Klikněte na [přejděte do Informace o nákupu].
- Zkontrolujte, zda je možnost [zrušit nákup] zelená – pokud ano, je dostupná.
- Pokud je možnost dostupná, klikněte na ni a vyplňte formulář pro zrušení objednávky.
- Pokud již možnost nevidíte, vraťte nákup.
Pokud nemáte možnost zrušit objednávku, použijte možnost Vrátit nákup. Najdete ji v Historii nákupů. Tato možnost se zobrazí v těchto případech:
- za nákup zaplatíte předem, zvolíte platbu na dobírku nebo platbu osobním odběrem
- prodávající přidal k objednávce sledovací číslo.
Informujte prodávajícího, že chcete nákup vrátit. Učiníte tak například prostřednictvím formuláře pro vrácení zboží, tj. prohlášením o odstoupení od smlouvy. Dále v tomto článku se dozvíte, kde formulář najít a jak vrátit zboží.
Možnost vrácení nákupu využijete jak před přijetím objednávky, tak po obdržení zásilky. Jste oprávnění vrátit tyto kategorie zboží:
- nové
- použité
- zánovní
- vystavené
- zlevněné.
Pokud se jedná o produkt bez možnosti vrácení, ve formuáři pro vrácení nebude dostupná možnost odstoupení od smlouvy. Místo toho uvidíte informaci: Produkt, u kterého není možné odstoupení od smlouvy.
Kolik času máte na to, abyste prodávajícímu oznámili vrácení nákupu a odeslali objednávku zpět
Ze zákona máte maximálně 14 dní (počítáno ode dne následujícího po obdržení zásilky) na oznámení prodávajícímu o vrácení zboží, například vyplněním formuláře pro vrácení zboží. Prodávající může tuto lhůtu prodloužit – informace o lhůtě naleznete na stránce nabídky v sekci o vrácení zboží, reklamaci a záruce.
Po vyplnění Formuláře pro vrácení zboží máte dalších 14 kalendářních dnů na odeslání zásilky.
Použijte formulář pro vrácení zboží Allegro
Pokud máte účet Allegro, postupujte podle návodu níže.
- Přejděte na záložku Historie nákupů.
- U vybrané objednávky klikněte na [informace o nákupu]
- Pod informacemi o zakoupeném produktu najdete různé další možnosti. Vyberte možnost [vrátit nákup] a přejděte na formulář pro vrácení zboží. Zde také uvidíte, kolik času vám zbývá na vrácení zboží.
Pokud je tlačítko [vrátit nákup] šedé, znamená to, že čas pro vrácení již uplynul. Poté kontaktujte prodávajícího jiným způsobem, například prostřednictvím Centra zpráv, vysvětlete situaci a zeptejte se na možnost vrácení.
Pokud byl nákup proveden bez registrace, postupujte podle návodu níže.
- Přejděte na e-mail, který jste obdrželi po nákupu.
- Klikněte na [přejděte na Informace o nákupu].
- Otevře se vaše historie nákupů, přejděte dolů – uvidíte možnost [vrátit nákup].
- Jako neregistrovaný kupující vracíte zboží na vlastní náklady, případně můžete ve formuláři vrácení zboží zvolit možnost placeného vrácení.
Jak vyplnit formulář pro vrácení zboží
- Vyberte položky, které chcete vrátit, a ze seznamu vyberte důvod vrácení. Pokud vracíte více než jeden produkt ze stejné objednávky, můžete pro každý produkt vybrat samostatný důvod vrácení.
- Zkontrolujte své údaje a klikněte na [vrátit produkty]. Prodávající poté obdrží e-mail.
- Vyberte způsob dopravy.
- Odešlete zboží zpět prodávajícímu. Vezměte prosím na vědomí, že jste povinni tak učinit do 14 dnů od odeslání formuláře pro vrácení zboží.
Pokud chcete vrátit produkt v Česku nebo z Česka do Polska, musíte si vygenerovat etiketu pro vráceni zboží, vytiskout ji, nalepit na zásilku a zásilku odnést do nejbližšího PPL ParcelShopu, označeného na mapě ikonou domu.
Vrácení zásilky není možné z jiného výdejního místa, například výdejního boxu (PPL ParcelBox, AlzaBox).
Vyplněním formuláře pro vrácení zboží:
- prodávající zjistí, že odstupujete od smlouvy
- prodávající obdrží odkaz na sledování vaší vrácené zásilky
- ověříte, že prodávající vyzvedl vaši zásilku a brzy dostanete náhradu.
Přečtěte si další informace o vracení peněz od prodávajícího. Podívejte se na náš článek o tom, jak vrátit produkt prodávajícímu.
Pokud vracíte produkty zakoupené mimo Allegro Smart!
- Vyplňte formulář pro vrácení a označte, že zásilku odešlete sami.
- Pošlete prodejci sledovací číslo k zásilce například prostřednictvím Centra zpráv, jakmile je zásilka na cestě.
- Pro zaslání můžete využít libovolného dopravce, podle toho, do jaké země zásilku vracíte.
Níže najdete odkazy na nejpopulárnější dopravce. Uvádíme pouze některé dopravce, jejichž služeb můžete pro zaslání využít.
Pro vrácení v rámci Česka:
Pro vrácení do Polska:
Allegro reklamační řád
Zjistěte více o podrobných podmínkách pro vrácení zboží na allegro.cz.
Bez ohledu na to, jestli jste nakoupili z účtu Allegro jako registrovaný kupující nebo jako neregistrovaný kupující, tedy host, pokud potřebujete najít adresu pro vrácení zboží, otevřte e-mail, který jsme vám poslali po nákupu. V e-mailu je přiložený .pdf dokument se jménem Podmínky vrácení zboží.pdf – adresa pro vrácení zboží je v něm.
Adresu pro vrácení zboží také najdete v detailech vašeho nákupu:
Pokud jste nakoupili bez reistrace:
- Přejděte na e-mail, který jste obdrželi po nákupu.
- Klikněte na [přejděte na Informace o nákupu].
- Klikněte na [informace po nákupu]. Otevře se váš nákup a uvidíte: popis produktu, jeho parametry, ale také informace o vrácení, reklamacích a záruce.
Pokud jste nakoupili z účtu Allegro:
- Otevřete záložku Historie nákupů.
- Najděte objednávku, kterou chcete vrátit, a klikněte na [informace o nákupu].
- Klikněte na Informace po nákupu. Přesměrujeme vás na stránku, kde naleznete: popis produktu, jeho parametry, dále informace o vrácení, reklamaci a záruce.
- Kliknutím a rozbalením sekce s informacemi o vracení zboží nebo reklamaci zobrazíte adresu, na kterou máte produkt vrátit – podle toho, zda produkt vracíte v rámci odstoupení od smlouvy nebo reklamace. Upozorňujeme, že adresy pro vrácení a reklamace se mohou lišit – vyberte správnou adresu.
Jak odstoupit od smlouvy bez udání důvodu?
Oznámení o odstoupení od smlouvy musíte prodávajícímu zaslat do 14 dnů od obdržení zboží. Forma odstoupení od smlouvy je libovolná, nejrychlejší způsob, jak to udělat, je použití formuláře pro vrácení zboží na našich webových stránkách. Přejděte na podrobnosti nákupu, který chcete vrátit. Vyberte možnost Vrátit nákup a vyplňte formulář, který se zobrazí.
Kolik času mám na zaslání zboží zpět?
Zboží zašlete zpět nejpozději do 14 dnů od odeslání oznámení o odstoupení od smlouvy.
Je prodávající povinen poskytnout záruku na prodané zboží?
Ne. Záruka není povinná – prodávající ji poskytuje dobrovolně a její podmínky jsou definovány poskytovatelem. Záruka prodejce nevylučuje, neomezuje ani nepozastavuje vaše právo na zákonnou záruku.
Mohu odstoupit od smlouvy pouze na nové zboží?
Nejen. Jako spotřebitel můžete odstoupit od smlouvy také v případě použitého, zánovního, vystaveného, zlevněného a reklamního zboží. Pro odstoupení platí stejná pravidla, jako pro nové zboží.
Může prodávající na webových stránkách uvést, že nepřijímá vrácené zboží?
Současně je prodávající povinen vás informovat, pokud vylučuje možnost odstoupení od smlouvy v případech stanovených spotřebitelským právem.
Musím poslat zpět zboží zabalené v původním obalu?
Neexistuje žádná zákonná povinnost vrátit zboží v původním obalu. Zboží by mělo být zasláno zpět v obalu, který zabraňuje jeho poškození. Zjistěte, jak bezpečně zabalit vrácenou zásilku. Prodávající může odmítnout vrácení zboží, pokud jde o zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej spotřebitel porušil. Informace na toto téma jsou uvedeny v popisu nabídky v sekci Vrácení.
Musím informovat prodávajícího, že chci odstoupit od smlouvy a vrátit zboží?
Předpisy nespecifikují formu, ve které má být prohlášení o odstoupení od smlouvy podáno. Stojí za to podat je písemně, např. e-mailem. Nejrychlejším způsobem, jak to udělat, je použít formulář pro vrácení zboží na našich webových stránkách. Přejděte na podrobnosti nákupu, který chcete vrátit. Vybertr možnost Vrátit nákup a vyplňte formulář, který se Vám zobrazí.
Musím k vrácenému zboží přiložit účtenku?
Neexistuje žádná zákonná povinnost tak učinit. Vše, co potřebujete, je jakýkoli doklad o koupi zboží. Takovým důkazem může být mimo jiné potvrzení transakce z bankovního účtu, kopie e-mailového oznámení o provedeném nákupu nebo platbě apod.
Může prodávající účtovat platbu za vrácení zboží na základě smlouvy?
Ne. Prodávající nemůže požadovat platbu za odstoupení od smlouvy – tzv. kompenzační platbu. I když je takové ustanovení ve smlouvě – například ve všeobecných obchodních podmínkách – je neplatné.
Kdo platí za dopravu zboží, pokud chce kupující zboží reklamovat?
Pokud chcete reklamovat zboží, jako kupující ho vracíte na vlastní náklady, pokud se s prodávajícím nedomluvíte jinak. Teprve ve chvíli, kdy prodejce uzná vaší reklamaci, vrátí vám také náklady na dopravu. Klikněte zde pro více informací.