Dbáme na vaše soukromí
Pomocí souborů cookie a souvisejících technologií (např. pixely, SDK) a zpracováním vašich údajů (včetně jedinečných identifikátorů, údajů o prohlížeči) můžeme lépe přizpůsobit zobrazovaný obsah vašim potřebám.Pokud udělíte souhlas s ukládáním informací na vašem koncovém zařízení, s poskytnutím přístupu k údajům a s jejich zpracováním, včetně oblasti profilování, trhu a statistické analýzy, bude pro vás vyhledávání na Allegru snazší.Správcem vašich osobních údajů je společnost Allegro nebo v některých případech naši partneři 10 partneři), mezi něž patří „IAB Europe Trusted Partners“ (2 partneři). Informace o účelech zpracování osobních údajů našimi partnery naleznete v jejich zásadách ochrany osobních údajů.
Ukládání a/nebo přístup k informacím v zařízení. Personalizovaná reklama a obsah, měření reklam a obsahu, průzkum publika a rozvoj služeb. Zajištění bezpečnosti, předcházení a zjišťování podvodů a odstraňování chyb. Poskytování a zobrazování reklamy a obsahu. Ukládání a sdělování voleb ochrany osobních údajů. Přiřazování a kombinování údajů z jiných zdrojů údajů. Propojení různých zařízení. Identifikace zařízení na základě automaticky přenášených informací.
Zpracováváme vaše osobní údaje také proto, abyste mohli procházet naše webové stránky snadněji.Účely zpracování jsou podrobně popsány v okně nastavení, které se zobrazí po stisknutí tlačítka „UPRAVIT SOUHLASY“, a v Zásadách používání souborů cookie.Souhlas je dobrovolný a platí po dobu 12 měsíců. Můžete jej kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení souborů cookie. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Co se z tohoto článku můžete dozvědět
Kdo může nákup vrátit
Můžete vrátit produkt, který jste zakoupili jako spotřebitel – to znamená, že:
- neprovozujete podnikatelskou činnost
- jste osoba samostatně výdělečně činná a koupili jste produkt pro své podnikání jako fyzická osoba, ale nákup nesouvisel s vaší podnikatelskou činností. Například, pokud provozujete autoservis a koupíte si tiskárnu do dílny, nemůžete ji vrátit.
Kdo hradí zaslání produktu zpět
Pokud chcete odstoupit od smlouvy
Podle zákona, pokud jako kupující odstoupíte od smlouvy, hradíte náklady na vrácení produktu prodejci. Bezplatné vrácení zboží na Allegru můžete využít, pokud:
- máte Allegro Smart! nebo využíváte propagační akce na vrácení zboží spotřebiteli, během kterých Allegro hradí náklady.
Spolu s cenou produktu by měl prodejce vrátit náklady na doručení produktu k vám – rovnající se nákladům na nejlevnější způsob doručení v nabídce.
Pokud podáte reklamaci na produkt, který není v souladu se smlouvou
Pokud prodejce požaduje vrácení produktu, kterého se reklamace týká, měl by vám poskytnout možnost jeho zaslání zpět na jeho náklady. Jako kupující nenesete žádné náklady spojené s reklamací produktu, který není v souladu se smlouvou. V případě opravy nebo výměny může prodejce produkt vyzvednout nebo opravit na místě, pokud je to nutné – například kvůli velikosti produktu. Prodejci musíte poskytnout přístup k produktu nebo ho odeslat zpět pomocí způsobu doručení, který prodejce vybral a zaplatil.
Kdy může prodejce odmítnout právo na vrácení zboží
Může se to stát v těchto případech:
nakoupili jste u soukromé osoby – prodejce, který není podnikatelem. V takovém případně nemá prodejce povinnost vrácení zboží přijmout. Můžete to zkontrolovat v nabídce v sekci O prodejci.
- pokud prodejce – soukromá osoba – přijímá vrácení zboží, měl by uvést jasné podmínky vrácení zboží: kolik času máte na vrácení nákupu, jak ho poslat zpět a kolik to bude stát. Tyto informace by měl uvést v nabídce v sekci Vrácení zboží.
produkt, který jste zakoupili, splňuje jedno z kritérií uvedených v § 1837 občanského zákoníku. Zkontrolujte, které produkty prodejce nemusí pro vrácení přijmout.
Ne každý nákup můžete vrátit. Některé produkty, jako například spodní prádlo nebo zboží vyrobené na zakázku, nemusí být vratné. Pokud u prodejce nemůžete uplatnit právo na vrácení zboží, měl by tuto informaci uvádět v nabídce v sekci Vrácení zboží.
Jak odstoupit od nákupu
Můžete to udělat dvěma způsoby:
- zrušte nákup předtím, než prodejce odešle objednávku
- vraťte produkt po jeho obdržení.
Zrušení nákupu i vrácení produktu se rovnají odstoupení od smlouvy.
Zrušení nákupu
Od nákupu můžete odstoupit pomocí možnosti [zrušit nákup], bez ohledu na to, jestli jste za něj už zaplatili. Pokud prodejce tuto možnost povolí, najdete ji v informacích o nákupu. Nákup nejde zrušit, pokud:
- prodejce změnil stav vaší objednávky na V přípravě, Připraveno k odeslání nebo Odesláno
- prodejce poskytl sledovací číslo zásilky
- jste si vybrali způsob doručení e-mailem
- jste si ve formuláři Doručení a platba vyžádali fakturu
- jste nákup provedli z firemního účtu
- uplynuly 3 dny od zadání objednávky
- jste nakoupili v následujících podkategoriích:
- Léčivé přípravky.
Zjistěte více o zrušení nákupu.
Může se stát, že i přes to, že jste nákup zrušili, prodejce vám stihne odeslat zásilku. V takovém případě prodejce kontaktujte, abyste se dohodli, co dělat dále.
Vrácení produktu
Pokud už nemůžete objednávku zrušit, využijte v informacích o nákupu možnost [vrátit nákup]. Zobrazí se vám, pokud:
- jste za nákup zaplatili
- už objednávku nemůžete zrušit
- jste nepromeškali lhůtu pro odstoupení od smlouvy.
Tuto možnost můžete použít před nebo po obdržení nákupu. Můžete vrátit produkt, který je:
- nový
- použitý
- zánovní
- povýstavní
- zlevněný.
Pokud se jedná o produkt bez možnosti vrácení, ve formuláři pro vrácení nebude dostupná možnost odstoupení od smlouvy. Místo toho uvidíte informaci: Produkt, u kterého není možné odstoupení od smlouvy.
Jak vrátit nákup
Jak využít způsoby vrácení zboží zdarma
- Otevřete záložku Historie nákupů.
- Klikněte na [informace o nákupu] vedle relevantní objednávky.
- Klikněte na [vrátit nákup] a přejděte na formulář pro vrácení zboží.
Pokud je tlačítko [vrátit nákup] zašedlé, čas pro vrácení zboží vypršel. Kontaktujte prodejce jiným způsobem – například prostřednictvím Centra zpráv – a proberte s ním možnost vrácení. Prodejce nemá povinnost vaši žádost o vrácení po uplynutí 14 dnů přijmout.
Jak vyplnit formulář vrácení zboží
- Vyberte produkty, které chcete vrátit, a ze seznamu vyberte důvod vrácení. Pokud vracíte více produktů, můžete pro každý produkt vybrat jiný důvod.
- Zkontrolujte podrobnosti o vrácení peněz a klikněte na [vrátit produkty]. Prodejce bude o odstoupení od smlouvy informován e-mailem.
- Vyberte způsob odeslání.
- Zašlete produkt zpět prodejci. Nezapomeňte to udělat do 14 dnů od odeslání formuláře vrácení zboží.
Když vyplníte formulář vrácení zboží:
- prodejce se dozví, že odstupujete od smlouvy
- prodejce obdrží odkaz pro sledování vrácené zásilky
- dáme vám vědět, až si prodejce zásilku vyzvedne – brzy obdržíte vrácení peněz.
Zjistěte více o vrácení peněz od prodejce.
Jak používat placené způsoby vrácení zboží
Pokud chcete vrátit produkt zakoupený na Allegru, ale nemůžete nebo nechcete využít vrácení zdarma, můžete objednávku poslat zpět:
- prostřednictvím placených způsobů vrácení k dispozici na Allegru – abychom mohli sledovat vaši zásilku, aktualizovat její stav a rychleji vám vrátit peníze.
- sami na vlastní náklady – nebudeme schopni vaši zásilku sledovat..
Jak změnit způsob odeslání pro vrácení zboží
Pokud jste ve formuláři vrácení zboží vybrali vlastní odeslání, ale chcete použít vrácení zdarma nebo placený kód pro vrácení, můžete upravit způsob odeslání pro zpětnou zásilku. Jak na to:
- Otevřete záložku Historie nákupů.
- Klikněte na [informace o nákupu] pod relevantní objednávkou.
- Vyberte [odeslat další zásilku] a vyberte způsob odeslání pro zpětnou zásilku.
- Klikněte na [odeslat zásilku].
- Stáhněte štítek zásilky.
Kde najít adresu pro vrácení zboží
Pokud nepoužijete formulář vrácení zboží a pošlete zásilku zpět sami, můžete najít adresu pro vrácení zboží v detailech příslušného nákupu:
- Otevřete záložku Historie nákupů.
- Najděte objednávku, kterou chcete vrátit, a klikněte na [informace o nákupu].
- Klikněte na informace po nákupu pro otevření nové stránky s popisem produktu a parametry, stejně jako s informacemi o vrácení zboží, reklamacích a záruce.
- Klikněte a rozbalte sekci o vrácení zboží nebo reklamacích – v závislosti na tom, jestli jste odstoupili od smlouvy nebo podali reklamaci. Podívejte se na adresu, na kterou máte produkt vrátit. Pamatujte, že adresy v těchto sekcích nemusí být stejné. Vyberte správnou adresu.
Jak připravit zásilku pro vrácení zboží
Jako odesílatel jste zodpovědní za zabezpečení zásilky pro přepravu. Pokud zásilku řádně nepřipravíte a prodejce obdrží poškozený produkt, může úměrně k poškození snížit částku, kterou vám vrátí.
Prodejce může snížit částku, kterou vám vrací, pokud:
- jste vrácený produkt poškodili
- produkt nese stopy použití, což naznačuje, že byl použit více, než bylo nutné k ověření jeho funkcí – například některé prvky chybí, štítky jsou poškozené, produkt má známky opotřebení a tak dále.
Každý dopravce poskytuje vlastní pokyny, jak zásilku správně zabalit. Můžete si je zobrazit po vybrání způsobu doručení a odeslání formuláře vrácení zboží. Před odesláním zásilky si nezapomeňte přečíst pokyny dopravce. Pokud zásilku řádně nezabezpečíte nebo do ní zabalíte nebezpečné či zakázané položky a zásilka se během přepravy poškodí, dopravce může jeho přepravu zamítnout a účtovat vám sankční poplatek.
Produkt můžete vrátit ve stejném balení, ve kterém přišel – jen se ujistěte, že není poškozené. Pokud je na balení stále přilepený předchozí přepravní štítek, před odesláním ho odstraňte. V závislosti na vybraném způsobu doručení musí být na zásilce viditelný nový přepravní štítek.
Pokud nemůžete staré balení znovu použít, použijte nové, který odpovídá hmotnosti a obsahu zásilky. Věnujte pozornost rozměrům a hmotnostním limitům stanoveným dopravcem.
Jak zabezpečit obsah zásilky
Zásilka se během přepravy obvykle poškodí v důsledku nesprávné přípravy. Abyste tomu předešli, věnujte pozornost několika věcem.
Dejte pozor na křehké produkty
Pokud je vrácený produkt vyroben ze skla nebo je velmi křehký (například brýle bez pevného pouzdra), zvolte balení, které ho ochrání před náhodným rozbitím (například pevný karton).
Pro těžší produkty použijte pevné balení
Použijte dostatečně pevný obal pro těžší položky. Jinak se může dno kartonového obalu nebo obálky roztrhnout a produkt se může poškodit.
Zásilku řádně zalepte
Používejte pásku, která se během přepravy neodlupuje – například lepicí pásku nebo balicí pásku. Jinak se zásilka může během přepravy otevřít a obsah se může poškodit.
Zkontrolujte, jestli je produkt v zásilce řádně zajištěný
Před odesláním zásilky se ujistěte, že se produkt uvnitř nepohybuje. Jemně s ním zatřepejte – pokud se nic nehýbe a zásilka nemění svůj tvar, je produkt řádně zajištěn. Zvažte použití dodatečné ochrany – vyplňte zásilku bublinkovou fólií nebo zmačkaným papírem. Můžete si také koupit pojištění zásilky. Pokud se pro připojištění rozhodnete, měli byste to při odesílání zásilky uvést.
Co nelze odeslat ve standardní zásilce
Existuje skupina produktů – zkráceně nazývané ADR – které mohou být nebezpečné pro lidi a životní prostředí. Tato skupina zahrnuje hořlavé, toxické nebo výbušné látky (jako jsou petardy, světlice, plyn do zapalovačů, podpalovače nebo denaturovaný líh). Proto takové položky nelze zasílat ve standardní zásilce – jejich přeprava je regulována zákonem a podmínkami dopravců. Zjistěte, co jsou produkty ADR a na co si při jejich odesílání dát pozor.
Co dělat, pokud se zásilka ztratí nebo je poškozena během přepravy
Pokud se zásilka, kterou jste poslali zpět prodejci, poškodí nebo ztratí:
podejte reklamaci u dopravce – pokud jste odeslali zásilku na vlastní náklady (kupující je odpovědný za zásilku zaslanou prodejci) kontaktujte nás prostřednictvím kontaktního formuláře – pokud jste odeslali zásilku pomocí způsobů doručení nabízených Allegrem (se štítkem nebo kódem vygenerovaným ve formuláři vrácení zboží).
Podmínky reklamace a vrácení zboží na Allegru
Zjistěte více o standardech vrácení zboží a reklamací na Allegru.