Dbáme na vaše soukromí
Pomocí souborů cookie a souvisejících technologií (např. pixely, SDK) a zpracováním vašich údajů (včetně jedinečných identifikátorů, údajů o prohlížeči) můžeme lépe přizpůsobit zobrazovaný obsah vašim potřebám.Pokud udělíte souhlas s ukládáním informací na vašem koncovém zařízení, s poskytnutím přístupu k údajům a s jejich zpracováním, včetně oblasti profilování, trhu a statistické analýzy, bude pro vás vyhledávání na Allegru snazší.Správcem vašich osobních údajů je společnost Allegro nebo v některých případech naši partneři 10 partneři), mezi něž patří „IAB Europe Trusted Partners“ (2 partneři). Informace o účelech zpracování osobních údajů našimi partnery naleznete v jejich zásadách ochrany osobních údajů.
Ukládání a/nebo přístup k informacím v zařízení. Personalizovaná reklama a obsah, měření reklam a obsahu, průzkum publika a rozvoj služeb. Zajištění bezpečnosti, předcházení a zjišťování podvodů a odstraňování chyb. Poskytování a zobrazování reklamy a obsahu. Ukládání a sdělování voleb ochrany osobních údajů. Přiřazování a kombinování údajů z jiných zdrojů údajů. Propojení různých zařízení. Identifikace zařízení na základě automaticky přenášených informací.
Zpracováváme vaše osobní údaje také proto, abyste mohli procházet naše webové stránky snadněji.Účely zpracování jsou podrobně popsány v okně nastavení, které se zobrazí po stisknutí tlačítka „UPRAVIT SOUHLASY“, a v Zásadách používání souborů cookie.Souhlas je dobrovolný a platí po dobu 12 měsíců. Můžete jej kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení souborů cookie. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Co se z tohoto článku dozvíte
- Co je to Allegro bezpečný nákup
- Kdy můžete získat kompenzaci v rámci programu Allegro bezpečný nákup
- Kdy neobdržíte kompenzaci v rámci programu Allegro bezpečný nákup
- Jak a kdy podat žádost o kompenzaci v rámci programu Allegro bezpečný nákup
- Kdy automaticky odešleme žádost za vás
- Kde najdete své žádosti
- Jaké další dokumenty můžeme požadovat k žádosti v rámci programu Allegro bezpečný nákup
- Kde najít potvrzení o platbě objednávky
- Kde najít potvrzení o platbě objednávky u objednávek placených na dobírku
- Kde získat dokument s výsledkem reklamace
- Jak nahlásit trestný čin
- Často kladené otázky týkající se programu Allegro bezpečný nákup
Co je to Allegro bezpečný nákup
Chráníme vaše nákupy na Allegru. Program Allegro bezpečný nákup zajišťuje bezpečnost ve všech problematických situacích po nákupu, zejména pokud:
- k vám zásilka nedorazí nebo některé produkty chybí
- vám prodejce nevrací peníze poté, co jste objednávku zrušili nebo produkt vrátili
- je produkt poškozen nebo neodpovídá popisu a prodejce vám nepomohl vyřešit problém v rámci reklamace.
V rámci programu Allegro bezpečný nákup vám za neuspokojivý nákup na Allegru můžeme vrátit peníze až do výše 100 000 CZK.
Kdy můžete získat kompenzaci v rámci programu Allegro bezpečný nákup
V rámci programu Allegro bezpečný nákup můžete získat kompenzaci, pokud:
- prodejce nevyřešil váš problém s nákupem v diskuzi
- jste nedostali objednávku, za kterou jste zaplatili
- objednávka neodpovídá smlouvě, je neúplná nebo poškozená
- jste vrátili produkt a prodejce vám nevrátil peníze.
Reklamaci můžete podat během diskuze. Zjistěte více o reklamacích.
Kdy neobdržíte kompenzaci v rámci programu Allegro bezpečný nákup
- Pokud provedete nákup mimo Allegro (například pokud si koupíte položku přímo v obchodě prodejce).
- Pokud jsme vám pozastavili účet.
- Pokud máte neuhrazené platby.
- Pokud obdržíte vrácení peněz z jiného zdroje (například z vašeho pojištění kreditní karty nebo pokud vám prodejce vrátí peníze).
- Pokud od vás prodejce obdržel hotovost při osobním vyzvednutí.
- Pokud nepodáte žádost v rámci programu Allegro bezpečný nákup – s výjimkou situací, kdy žádost automaticky podáme vaším jménem.
V níže uvedené tabulce najdete příklady situací, kdy můžete a nemůžete získat kompenzaci v rámci programu Allegro bezpečný nákup.
Příklad | Můžete podat žádost o kompenzaci |
---|---|
Položka se liší od popisu v nabídce (například jiný model telefonu než byl objednaný) | Můžete podat žádost o kompenzaci ano |
Popis nabídky byl zavádějící (například položka byla používaná a prodejce ji popsal jako novou) | Můžete podat žádost o kompenzaci ano |
Položka není originální | Můžete podat žádost o kompenzaci ano |
Položce chybí důležité díly nebo funkce, které prodejce uvedl v popisu nabídky | Můžete podat žádost o kompenzaci ano |
Prodejce odeslal méně položek, než bylo v objednávce (například 2 místo 3) | Můžete podat žádost o kompenzaci ano – za chybějící kus |
Prodejce k položce nepřiložil fakturu, záruční list ani účtenku | Můžete podat žádost o kompenzaci ne |
Položka vykazuje drobné známky používání a prodejce ji popsal jako použitou | Můžete podat žádost o kompenzaci ne |
Jak a kdy podat žádost o kompenzaci v rámci programu Allegro bezpečný nákup
Pokud chcete vyřešit problém s vaším nákupem:
- Zahajte diskuzi s prodejcem a pokuste se situaci vyjasnit..
- Pokud to nepomůže, označte diskuzi jako nevyřešenou.
- Žádost o kompenzaci odešlete pomocí odkazu, který vám zašleme.
Žádost o kompenzaci můžete podat od 30 dnů do 2 let od zahájení diskuze na Allegru.
Vaši žádost obvykle zpracujeme do 2–3 pracovních dnů. Pokud máte účet Smart!, vaši žádost upřednostnímet. Jakmile vaši žádost schválíme, zašleme vám peníze, obvykle do 2 pracovních dnů od rozhodnutí. Peníze vrátíme na kartu nebo bankovní účet, který jste použili k úhradě nákupu.
Kdy automaticky odešleme žádost za vás
Pokud zrušíte zaplacenou objednávku a prodejce vám do 2 pracovních dnů nevrátí peníze, nemusíte diskuzi zahajovat. Žádost za vás automaticky odešleme a budeme vás o tom informovat e-mailem. Pokud kupující odstoupí od smlouvy, zašle zpět vrácené zboží a neobdrží peníze do 7 dnů od doručení vráceného zboží prodávajícímu, automaticky podáme žádost jménem kupujícího.
Kde najdete své žádosti
Pokaždé, když podáte žádost, zašleme vám upozornění e-mailem, ve kterém najdete číslo žádosti. Informace o podané žádosti naleznete vždy v informacích o nákupu.
Jaké další dokumenty můžeme požadovat k žádosti v rámci programu Allegro bezpečný nákup
Abychom vaši žádost mohli zpracovat, můžeme vás požádat o poskytnutí dalších dokumentů, jako například:
- potvrzení o platbě objednávky – pokud byl nákup uhrazen mimo Allegro nebo při doručení
- dokument o rozhodnutí o reklamaci.
Ve zvláštních případech vás můžeme požádat o nahlášení problému orgánům činným v trestním řízení.
Kde najít potvrzení o platbě objednávky
Můžete ho získat 2 způsoby:
- Kontaktujte svou banku a vyžádejte si běžné potvrzení o platbě (s pečetí).
- Stáhněte si elektronický dokument z aplikace vaší banky nebo online účtu. Takový dokument má obvykle elektronickou bankovní pečeť nebo popis, například: Jedná se o elektronicky generovaný dokument, a proto v souladu se zákonem nevyžaduje podpis ani pečeť.
Kde najít potvrzení o platbě objednávky u objednávek placených na dobírku
Jako takové potvrzení přijímáme sledovací číslo zásilky související s vaší žádostí, pokud lze její stav ověřit online. Stačí poskytnout odkaz pro sledování zásilky, který ukazuje, že byla doručena příjemci.
Kde získat dokument s výsledkem reklamace
Pokud je tu možnost, že dopravce poškodil nebo ztratil zásilku, můžeme vás požádat o poskytnutí dokumentu s výsledkem reklamace. Proto v případě poškození zásilky nebo jejího obalu vyplňte s kurýrem zápis o škodě. Přečtěte si podmínky pro podávání reklamací na webových stránkách poštovních a kurýrních společností.
Jak nahlásit trestný čin
Trestný čin můžete nahlásit online nebo osobně.
Pokud trestný čin hlásíte orgánům činným v trestním řízení sami, podrobně popište a zdokumentujte situaci. Poskytněte jim kompletní sadu informací a dokumentů:
- číslo nabídky, přihlašovací údaje a údaje prodejce (včetně kontaktních údajů)
- bankovní účet, na který jste peníze převedli
- dokument potvrzující platbu za objednávku
- výtisky korespondence s prodejcem
- výtisky nabídky a e-mailu potvrzujícího transakci, ve kterém jsou uvedeny údaje prodejce.
Informujte orgány činné v trestním řízení, že jim na jejich žádost můžeme poskytnout veškeré potřebné údaje, které o prodejci máme. Naše korespondenční adresa je: Allegro sp. z o.o., ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznaň.
Na vaši žádost vám policie nebo státní zastupitelství vydá potvrzení o podání oznámení. Toto potvrzení obsahuje datum a místo podání. Dále obsahuje:
- orgán, který oznámení obdržel, spolu s kontaktními údaji
- popis případu
- údaje identifikující oběť
- čas a místo trestného činu, kterého se nahlášení týká
- stručný popis činu a způsobené škody.
Pokud chcete být informováni o tom, co ve vaší věci policie nebo státní zastupitelství učinila je třeba o to výslovně při podávání trestního oznámení požádat (uvést do protokolu nebo v písemném oznámení např. „žádám, abych byl/a vyrozuměn/a o tom, s jakým výsledkem bylo moje trestní oznámení prošetřeno“). Policie vás poté musí do 30 dnů vyrozumět. Vyrozumění o výsledku trestního oznámení obsahující číslo jednání orgánu činného v trestním řízení si uschovejte. Může být užitečné při posuzování vaší žádosti o odškodnění.
Často kladené otázky týkající se programu Allegro bezpečný nákup
Vraťte nám kompenzaci do 7 dnů ode dne, kdy vám prodejce vrátil peníze. Máte povinnost to udělat podle Podmínek programu Allegro bezpečný nákup.
Převeďte peníze na následující účet:
IBAN: CZ4926000000002554730100, SWIFT kód: CITICZPX
Allegro sp. z o.o., ul. Wierzbięcice 1B, 61-569 Poznaň
Do poznámky pro příjemce v převodu uveďte následující informace: Allegro bezpečný nákup vratka, a číslo žádosti nebo vaše přihlašovací údaje. Číslo žádosti v programu Allegro bezpečný nákup najdete v e-mailu s potvrzením o jejím odeslání.
Příklad poznámky pro příjemce: Allegro bezpečný nákup vratka 929662-1743525130.
Poznámky pro příjemce v převodu můžeme automaticky zkontrolovat, proto do poznámky neuvádějte žádné dodatečné informace.