Dbáme na vaše soukromí
Pomocí souborů cookie a souvisejících technologií a zpracováním vašich údajů můžeme lépe přizpůsobit zobrazovaný obsah vašim potřebám.Pokud udělíte souhlas s ukládáním informací na vašem koncovém zařízení nebo s přístupem k informacím a zpracováním údajů, včetně oblasti profilování, trhu a statistické analýzy, najdete na portálu Allegro ještě snadněji přesně to, co hledáte a potřebujete.Správci vašich údajů budou společnost Allegro a také někteří partneři, se kterými spolupracujeme.
Snadnější používání našich stránek, prezentace a měření personalizovaného obsahu a reklam, tvorba statistik a zlepšování funkcí.Souhlas je dobrovolný. Můžete jej kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení souborů cookie. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Zásady používání souborů cookieZásady ochrany osobních údajůV tomto článku se dozvíte vše, co potřebujete vědět o vrácení zboží včetně následujícího: jak odstoupit od nákupu, jak zabalit a odeslat zásilku s vraceným zbožím a kdy můžete od prodejce očekávat vrácení peněz.
- Odstoupení od nákupu – jaké máte možnosti
- Lhůta pro informování prodejce a vrácení zásilky
- Odeslání zásilky s vraceným zbožím
- Zabalení zásilky s vraceným zbožím
- Vrácení peněz od prodejce
- Mezinárodní vrácení – platí pouze pro allegro.pl
Odstoupení od nákupu – jaké máte možnosti
Pokud na Allegru nakoupíte a poté změníte názor, můžete od nákupu odstoupit následujícími způsoby:
Zrušením nákupu
S možností zrušit nákup můžete rychle odstoupit od nákupu, ať už jste za něj zaplatili nebo ne. Pokud prodejce umožňuje zrušení nákupu, najdete tuto informaci v informacích o nákupu. Nákup nebudete moci zrušit, pokud:
- prodejce změnil stav vaší objednávky na: V přípravě, Připraveno k odeslání nebo Odesláno nebo přidal sledovací číslo
- k tomuto nákupu požadujete fakturu
- tento nákup jste provedli z firemního účtu.
Více informací o zrušení nákupů.
Může se stát, že prodejce odešle zásilku ještě před tím, než objednávku zrušíte – v takovém případě uvidíte aktualizovaný stav zásilky. Můžete také od prodejce dostat oznámení o odeslání. V takových případech použijte druhou možnost popsanou níže.
Podmínky vrácení – kdo a kdy může vrátit zakoupený produkt
Pokud již objednávku nemůžete zrušit, klikněte na [vrátit nákup] na záložce Historie nákupů. V některých případech tato možnost nebude k dispozici. Podívejte se, kdy prodejce nemusí přijmout vrácení zboží.
Tuto možnost můžete využít před tím, než objednávku dostanete, i po tom. Stačí kliknout na [vrátit nákup] a vyplnit formulář pro vrácení, abyste potvrdili, že odstupujete od smlouvy. Použití formuláře pro vrácení není povinné, ale je to nejpohodlnější, nejrychlejší a nejbezpečnější způsob. Od nákupu můžete odstoupit také jakýmkoliv jednoznačným prohlášením zaslaným na kterýkoli z kontaktních údajů prodejce.
Pokud jste zakoupili produkt jako host [1] a chcete odstoupit od smlouvy a vrátit produkt:
- Otevřete e-mail, který jste obdrželi po odeslání objednávky, a klikněte na [přejít na informace o nákupu]. Budete přesměrováni na objednávku.
- Klikněte na [vrátit nákup] ve spodní části objednávky a vyplňte formulář pro vrácení.
- Jako neregistrovaný kupující můžete zboží vrátit na vlastní náklady nebo zvolit placenou možnost vrácení ve formuláři pro vrácení – tato možnost je dostupná pouze na vybraných trzích.
Zjistěte více o tom, jak vrátit nákup.
[1] Na allegro.pl nemůžete nakupovat jako host.
Kdo má právo zakoupený produkt vrátit
Právo na vrácení produktu máte, pokud jste jej zakoupili jako spotřebitel (nebo někdo, kdo je za spotřebitele do určité míry podle příslušných právních předpisů považován) – tedy individuální kupující (fyzická osoba), který:
- neprovozuje podnikatelskou činnost nebo
- provozuje podnikatelskou činnost a provede nákup, který je určen pro obchodní účely, ale není profesionální povahy (obchodní účel je příliš omezený na to, aby převládal v celkovém kontextu nákupu).
Příklad: Koupili jste tiskárnu do autobazaru.
Prodejce vám může odepřít právo na vrácení, pokud:
- není podnikatelem – ověřte si to na stránce s nabídkou, v části O prodejci
- jste zakoupili produkt s omezeným právem na vrácení.
V takovém případě v nabídce uvidíte následující informace:
Bez možnosti vrácení – od smlouvy nelze odstoupit, pokud:
- jste zakoupili výrobek s krátkou dobou trvanlivosti nebo výrobek podléhající rychlé zkáze – například tvaroh nebo čerstvou zeleninu
- jste si objednali noviny, periodika nebo časopisy bez předplatného
- jste zakoupili produkt, jehož cena závisí na odchylkách finančního trhu, nad nimiž nemá prodejce kontrolu, a k nimž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy – například investiční produkty, jako jsou zlaté slitky, sběratelské zlaté mince, stříbro nebo platina
- prodejce vyrobil produkt na vaši objednávku podle vašich pokynů – například tričko s potiskem na míru nebo gravírované plnicí pero
- jste zakoupili léčivý přípravek definovaný ve farmaceutickém právu (jako jsou například volně prodejné léky), potravinový výrobek z lékárny určený pro zvláštní výživu (například upravené mléko) nebo zdravotnický prostředek z lékárny (například obvaz nebo teploměr[2]).
[2] Kategorie dostupná pouze na allegro.pl.
Omezené vrácení – nemůžete odstoupit od smlouvy, pokud:
- jste otevřeli zapečetěný obal obsahující zvukové a/nebo obrazové záznamy nebo počítačový program. Odstranění ochranné fólie z továrně zapečetěné hry nebo hudebního/video disku s hudbou nebo videem se rovná odstranění pečeti.
- zakoupili jste digitální obsah, který není dodáván na hmotném (fyzickém) médiu, a:
- prodejce již začal obsah dodávat a
- smlouva vyžaduje, abyste zaplatili, protože:
- jste výslovně souhlasili se zahájením dodávky před koncem lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- vzali jste na vědomí, že tím ztrácíte právo na odstoupení od smlouvy a
- prodejce poskytl potvrzení o uzavřené smlouvě na trvalém nosiči v přiměřené době po uzavření smlouvy na dálku – například stažení e-knihy nebo kódu videohry.
- trvale a nenávratně jste spojili nebo smíchali výrobek s jiným – například jste koupili motorový olej a nalili ho do vozu, nebo jste koupili a namíchali dvousložkovou barvu.
- zakoupili jste hygienický výrobek v uzavřeném obalu a otevřeli jste ho. To platí pro produkty, jako jsou těhotenské testy, hlavice elektrických zubních kartáčků, kontaktní čočky a roušky. Takové produkty můžete vrátit pouze v neotevřeném obalu.
Lhůta pro informování prodejce a vrácení zásilky
Pokud chcete odstoupit od kupní smlouvy a vrátit produkt, musíte o tom informovat prodejce a poté zaslat zásilku zpět. Podívejte se, jak na to a do kdy to musíte udělat.
Informujte prodejce o vrácení zboží
Máte 14 dní[3] na to, abyste dali prodejci vědět, že od nákupu odstupujete. Toto období se počítá:
- ode dne následujícího po dni, kdy jste obdrželi zásilku[4], nebo
- ode dne, kdy jste uzavřeli smlouvu o koupi digitálního obsahu, nedodaného na hmotném nosiči.
Prodejce může tuto lhůtu prodloužit – v takovém případě najdete tuto informaci na stránce nabídky v sekci Vrácení zboží.
Pokud chcete dát prodejci vědět, že od nákupu odstupujete, můžete vyplnit a odeslat formulář pro vrácení zboží. Stačí, když přejdete na záložku Historie nákupů a kliknete na možnosti vedle nákupu, který chcete vrátit. Nemusíte posílat žádné další doklady nebo zprávy ani potvrzovat vrácení telefonicky. Nemusíte používat formulář pro vrácení, ale je to nejpohodlnější, nejrychlejší a nejbezpečnější způsob. Od nákupu můžete odstoupit také jakýmkoliv jednoznačným prohlášením s informacemi potřebnými k dokončení vrácení.
[3] Pokud vám prodejce:
neposkytl požadované informace o právu na odstoupení od smlouvy, lhůta pro odstoupení od smlouvy se prodlužuje o 12 měsíců od konce původní lhůty pro odstoupení od smlouvy.
poskytl tyto informace do 12 měsíců od konce původní lhůty pro odstoupení od smlouvy, lhůta pro odstoupení od smlouvy končí po 14 dnech ode dne, kdy jste tyto informace obdrželi.
[4] Pokud jste si objednali více produktů v rámci jednoho nákupu a obdrželi jste je ve více zásilkách, lhůta pro odstoupení od smlouvy končí po 14 dnech ode dne, kdy jste vy nebo vámi jmenovaná třetí strana, která není dopravcem, fyzicky získali poslední produkt. Pokud byly produkty dodány ve více šaržích nebo kusech, končí lhůta pro odstoupení od smlouvy po 14 dnech ode dne, kdy jste vy nebo vámi jmenovaná třetí strana, která není dopravcem, fyzicky získali poslední šarži nebo kus.
Kolik času máte na odeslání zásilky s vraceným zbožím
Jakmile odešlete formulář pro vrácení (nebo jinak odstoupíte od smlouvy), máte 14 dní na odeslání zásilky.
Odeslání zásilky s vraceným zbožím
Dostupné možnosti dopravy a náklady
Pokud použijete formulář pro vrácení, můžete si pro zásilku vybrat bezplatný nebo platný způsob doručení. Až to uděláte, obdržíte přepravní štítek pro vrácení zboží nebo kód pro vrácení zásilky. Zásilku můžete odeslat:
a) zdarma – možnost vrátit zakoupené položky zdarma najdete ve formuláři pro vrácení zboží [1] pokud:
- používáte Allegro Smart! a vracíte produkt, který vám byl doručen pomocí způsobu doručení Allegro Smart!
- máte nárok na propagační akci dostupnou na konkrétním trhu. Způsob doručení, který vám umožní vrátit zásilku zdarma nemusí být stejný jako ten, který prodejce použil pro zaslání zásilky. b) s placeným způsobem doručení – štítek nebo kód pro vrácení si můžete zakoupit přímo u nás, pokud například chcete využít jiný způsob dopravy, než jaký máte k dispozici v rámci Allegro Smart!
Dostupné možnosti placeného vrácení se na jednotlivých trzích liší.
c) na vlastní náklady – tento způsob použijte, pokud nemůžete využít vrácení zdarma nebo pokud vám nevyhovují způsoby vrácení nabízené ve formuláři pro vrácení. Díky této možnosti si můžete koupit přepravní štítek pro vrácení zboží nebo kód pro vrácení zásilky přímo od dopravce. V takovém případě vás nebudeme moci informovat o stavu zásilky.
d) na náklady prodejce – tento způsob můžete použít, pokud to prodejce umožňuje na stránce s nabídkou v části Vrácení zboží. Pokud prodejce zajišťuje vrácení zboží na jeho náklady, kontaktujte jej pro podrobnosti.
Zabalení zásilky s vraceným zbožím
Jako odesílatel máte odpovědnost za zabalení vráceného produktu tak, abyste zajistili, že se k prodejci dostane nepoškozený.
Každý dopravce uvádí své vlastní pokyny, jak zásilku správně zabalit. Pokud používáte formulář pro vrácení, najdete tyto informace po výběru způsobu doručení a odeslání formuláře. Před odesláním zásilky si pokyny důkladně přečtěte.
Pamatujte na následující:
- zboží řádně zabezpečte – zvolte obal, který je vhodný pro danou položku, například lepenkovou krabici, plastovou obálku, výplň krabice a jiné
- odstraňte starý přepravní štítek
- neumisťujte nový přepravní štítek přímo na původní obal, ale umístěte jej na zásilku nebo krabici
- pokud jste objednávku dostali na paletě, připravte zásilku s vraceným zbožím na paletu.
Poškození vráceného produktu
Prodejce může snížit vrácenou částku, pokud:
- jste poškodili vracený produkt
- výrobek nese stopy používání, dokazující, že byl používán více, než je nutné ke zjištění jeho vlastností – například jsou na něm viditelné známky používání, chybí některé prvky nebo štítky, nálepky jsou poškozené a podobně.
Pokud je zásilka poškozená nebo se během přepravy ztratila:
- podejte reklamaci u dopravce – v případě vrácení zboží zaslaného na vaše náklady
- kontaktujte nás – v případě vrácení zboží pomocí způsobů doručení nabízených portálem Allegro (pomocí formuláře pro vrácení zboží jste si vygenerovali štítek nebo kód pro vrácení zboží).
Vrácení peněz od prodejce
Kolik času má prodejce na vrácení peněz za váš nákup
Záleží na tom, jak a proč jste od nákupu odstoupili:
a) zrušili jste objednávku – prodejce by měl vrátit peníze do 2 pracovních dnů. b) odstoupili jste od smlouvy – prodejce by měl vrátit peníze ihned po obdržení a kontrole zboží – nejpozději do 7 dnů poté, co se stav zásilky s vráceným zbožím změnil na Doručeno, a nejpozději do 14 dnů po odeslání vyplněného formulář pro vrácení (nebo jiného jednoznačného prohlášení o odstoupení od smlouvy). Stav zásilky s vraceným zbožím si můžete zkontrolovat v informacích o nákupu na záložce Historie nákupů. Prodejce má právo pozdržet vrácení peněz, dokud neobdrží zásilku nebo od vás doklad o odeslání zásilky. c) vracíte produkt z důvodu:
- reklamace (vada výrobku) – vztahuje se na transakce uzavřené do 31. 12. 2022 na allegro.pl a 30. 6. 2024 na allegro.sk – žádáte o vrácení celé částky nebo její části prostřednictvím formuláře pro vrácení. Prodejce vaši žádost zpracuje do 14 dnů od odeslání formuláře pro vrácení zboží. Pokud vaši reklamaci uzná, okamžitě vám vrátí platbu.
Pokud chcete, aby vám prodejce zboží vyměnil, zaslal vám chybějící prvek nebo odstranil vadu, uplatněte reklamaci přímo u něj – jak na to zjistíte na stránce s nabídkou v části Reklamace.
- reklamace (vada/neshoda produktu) – týká se všech transakcí s výjimkami uvedenými výše – prostřednictvím formuláře žádáte o úplné nebo částečné vrácení peněz, protože:
- prodejce odmítl uvést zboží do souladu s kupní smlouvou, jelikož je to nemožné nebo příliš nákladné
- prodejce neuvedl zboží do souladu s kupní smlouvou (opravou nebo výměnou)
- prodejce není schopen uvést zboží do souladu s kupní smlouvou v rozumném čase nebo bez toho, aby vám to nezpůsobilo nepřiměřené obtíže
- pokusy prodejce uvést zboží do souladu s kupní smlouvou (opravou nebo výměnou) byly neúspěšné
- nesoulad zboží je tak závažný, že je důvodem k okamžitému odstoupení od smlouvy nebo snížení ceny.
O nesouladu se smlouvou byste měli prodejce informovat ve lhůtě platné ve vaší zemi.
Poznámka: Odpovědnost prodejce za nesoulad se smlouvou se může na jednotlivých trzích lišit:
Pokud chcete smlouvu ukončit, vraťte zboží prodejci na jeho náklady. Prodejce vaši žádost vyřídí jako reklamaci. Pokud vaší reklamaci vyhoví, vrátí vám peníze nejpozději do 14 dnů poté, co obdrží zásilku nebo doklad od vás, že zásilka byla odeslána.
Pokud chcete, aby vám prodejce výrobek vyměnil, zaslal vám chybějící díl, odstranil závadu nebo vyřešil nesoulad s nabídkou, uplatněte reklamaci přímo u něj. Podívejte se, jak na to v nabídce prodejce, v sekci Reklamace. Prodejce převezme výrobek k výměně na své náklady.
Jak prodejce vrátí peníze
Způsob vrácení peněz závisí na zvolené platební možnosti a trhu.
Platební metoda při placení: | Vrácení peněz: |
---|---|
rychlý převod | Vrácení peněz: převodem na bankovní účet použitý při nákupu |
platební karta | Vrácení peněz: převodem na bankovní účet spojený s kartou |
bankovní převod | Vrácení peněz: převodem na bankovní účet použitý při nákupu. V případě chybějících údajů nebo při vracení platby uskutečněné prostřednictvím pošty vás PayU požádá o poskytnutí údajů pro vrácení peněz. |
dobírka | Vrácení peněz: převodem na bankovní účet, který jste uvedli ve formuláři pro vrácení |
Platební metoda při placení: | Vrácení peněz: |
---|---|
kupóny z Mincí nebo dárková karta | Vrácení peněz: ve formě kupónu ve stejné hodnotě, jakou měl váš nákup |
kód BLIK | Vrácení peněz: převodem na bankovní účet |
Allegro Pay | Vrácení peněz: převodem na úvěrový limit a ihned dostupné |
splátek PayU | Vrácení peněz: převodem na bankovní účet věřitele. Informujte poskytovatele úvěru, že odstupujete od úvěrové smlouvy. Kontaktní údaje najdete ve smlouvě. |
Kolik peněz vám bude vráceno
Částka závisí na důvodech vrácení produktu:
zrušení nákupu – prodejce vám vrátí peníze do (2) dnů od zrušení.
odstoupení od smlouvy – prodejce vám vrátí cenu produktu (částka může být snížena z důvodu opotřebení nebo zničení produktu) a náklady na doručení (může se jednat o nejlevnější cenu doručení stanovenou v ceníku).
reklamace (vadná věc) – pokud prodejce vaši reklamaci uzná, vrátí vám hodnotu produktu, náklady na doručení a vrácení, a také další oprávněné náklady, které vám vzniknou. Pokud prodejce vaši reklamaci zamítne, musí své rozhodnutí odůvodnit. Proti jeho rozhodnutí se můžete odvolat v diskuzi.
Mezinárodní vrácení – platí pouze pro allegro.pl
Pokud chcete vrátit nákup od mezinárodního prodejce, který má zpáteční adresu mimo Polsko, informujte prodejce o svém odstoupení od nákupu a mezinárodním vrácení a odešlete formulář pro vrácení zboží (najdete jej v možnostech vedle nákupu).
Ve formuláři zvolte Osobní odeslání a zvolte způsob doručení:
zdarma – tato možnost je dostupná v případě, že prodejce umožňuje bezplatné vrácení nebo k zásilce připojí přepravní štítek pro vrácení. To, jestli prodejce nabízí vrácení zdarma, můžete zjistit na stránce s nabídkou v části Vrácení zboží. Pokud vám prodejce neposlal společně s objednávkou přepravní štítek pro vrácení zboží, kontaktujte ho prostřednictvím Centra zpráv.
za poplatek – nákup můžete zaslat zpět na vlastní náklady. Pokud to chcete udělat, dopravce, od kterého budete přepravní štítek kupovat, vyberte sami.