Dbáme na vaše soukromí
Pomocí souborů cookie a souvisejících technologií a zpracováním vašich údajů můžeme lépe přizpůsobit zobrazovaný obsah vašim potřebám.Pokud udělíte souhlas s ukládáním informací na vašem koncovém zařízení nebo s přístupem k informacím a zpracováním údajů, včetně oblasti profilování, trhu a statistické analýzy, najdete na portálu Allegro ještě snadněji přesně to, co hledáte a potřebujete.Správci vašich údajů budou společnost Allegro a také někteří partneři, se kterými spolupracujeme.
Snadnější používání našich stránek, prezentace a měření personalizovaného obsahu a reklam, tvorba statistik a zlepšování funkcí.Souhlas je dobrovolný. Můžete jej kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení souborů cookie. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Zásady používání souborů cookieZásady ochrany osobních údajůHodnocení a doporučení na allegro.sk
První týdny po spuštění allegro.sk nebudeme do vašich statistik započítávat zde zveřejněná hodnocení prodejů a doporučení od kupujících. To znamená, že nebudou mít vliv na vaše skóre v metrikách Spokojenost kupujících a Doporučení od kupujících. Díky tomu můžete začít prodávat na allegro.sk bez obav z negativních recenzí nových zákazníků. Dáme vám vědět než začneme započítávat hodnocení od kupujících na allegro.sk do vašeho doporučení v procentech, průměrného hodnocení prodeje a na panelu Kvalita mého prodeje.
Tato metrika se týká procenta kupujících, kteří vás za posledních 30 dní doporučili jako prodejce. Pokud vás určitý kupující doporučil vícekrát, započítávají se pouze doporučení udělená 7 dní po předchozím započteném doporučení.
Jak počítáme body
- Za každých 0,1 % nad 98 % hodnocení „Doporučuji“ od kupujících obdržíte 3 body. Můžete tak získat až 60 bodů za 100 % hodnocení „Doporučuji“.
- Za každých 0,1 % pod 98 % hodnocení „Doporučuji“ od kupujících odečteme 2 body.
Příklad
98,5 % kupujících vás doporučuje jako prodejce. Za tento výsledek získáte 15 bodů. Za každých 0,1 % nad 98 % přičteme 3 body, tj. 3 body × 5 = 15 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
od 99,5 % | Skóre Super |
od 99 % | Skóre Dobrá |
od 98 % | Skóre Neutrální |
od 95 % | Skóre Vyžaduje zlepšení |
méně než 95 % | Skóre Nepřijatelné |
Dodatečné informace
- Přečtěte si, jak počítáme procento doporučení.
- Podívejte se, jak můžete zlepšit své skóre v této metrice.
Tato metrika se týká průměrného počtu hvězdiček, které vám kupující udělili ve svém hodnocení prodeje za posledních 30 dní. Pokud vás určitý kupující ohodnotil vícekrát, započítávají se pouze hodnocení udělená 7 dní po předchozím započteném hodnocení.
Jak počítáme body
- Za každé 0,002 v rozmezí od 4,9 do 5,0 obdržíte 1 bod. Za hodnocení 5,0 tak můžete získat 50 bodů.
- Za každé 0,002 pod hodnocením 4,9 odečteme 1 bod.
Příklad
Váš průměrný počet hvězdiček je 4,99, což je o 0,090 více než hodnota, za kterou udělujeme body. Za tento výsledek obdržíte 45 bodů. Za každé 0,002 získáte 1 bod, tedy 0,090 : 0,002 = 45 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
od 4,95 | Skóre Super |
od 4,92 | Skóre Dobrá |
od 4,90 | Skóre Neutrální |
od 4,75 | Skóre Vyžaduje zlepšení |
méně než 4,75 | Skóre Nepřijatelné |
Dodatečné informace
- Přečtěte si, jak počítáme průměrné hodnocení prodeje.
- Podívejte se, jak můžete zlepšit své skóre v této metrice.
Tato metrika se týká poměru nevyřešených diskuzí a počtu objednávek za posledních 30 dní.
Jak počítáme body
V této metrice:
- vám odečteme 20 bodů, pokud je poměr nevyřešených diskuzí vůči počtu objednávek za posledních 30 dní 0,1 %. Za každých 0,1 % vám odečteme dalších 20 bodů,
nezískáte žádné body, pokud:
- máte méně než 10 objednávek za posledních 30 dní nebo
- poměr nevyřešených diskuzí k počtu objednávek za posledních 30 dní je menší než 0,0001 %.
Příklad
Poměr vašich nevyřešených diskuzí k počtu objednávek za posledních 30 dní je 0,14 % – v tomto případě vám odečteme 40 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
0 | Skóre Super |
0,2 % a méně | Skóre Vyžaduje zlepšení |
více než 0,2 % | Skóre Nepřijatelné |
Dodatečné informace
- Podívejte se, jak můžete zlepšit své skóre v této metrice.
Tato metrika se týká procenta dotazů od kupujících a zpráv v diskuzích za posledních 30 dní, na které od vás kupující obdrželi odpověď do 24 hodin.
Pokud vám v posledních 30 dnech kupující nezaslali žádné dotazy ani zprávy v diskuzích, nezískáte v této metrice žádné body. Získáte je však v následujících metrikách: Žádné dotazy od kupujících a Žádné zprávy v diskuzích.
Toto procento zahrnuje:
- zprávy a diskuze, u kterých vám vypršel čas na odpověď. Do této metriky nezahrnujeme zprávy a diskuze, na které stále můžete odpovědět v předepsaném čase.
- zprávy zaslané kupujícími prostřednictvím tlačítka Zeptat se na stránce s nabídkou,
- vaše odpovědi zaslané e-mailem (na zašifrovanou e-mailovou adresu kupujícího na doméně @allegromail.com) nebo prostřednictvím Centra zpráv.
Jak počítáme body
- Za každé 1 % včasných odpovědí nad 90 % obdržíte 4 body. Za 100 % včasných odpovědí tak můžete získat 40 bodů.
- Za každé 1 % pod 90 % včasných odpovědí vám odečteme 5 bodů.
Soboty, neděle a státní svátky v Polsku se do doby odpovědi na dotazy kupujících a zprávy v diskuzích nezapočítávají. Na tyto zprávy můžete odpovědět:
- do pondělní půlnoci – pokud kupující odešle zprávu/dotaz v sobotu nebo v neděli;
- do půlnoci následujícího pracovního dne – pokud kupující odešle zprávu/dotaz v den státního svátku.
Příklad
Na dotazy zákazníků a zprávy v diskuzích odpovídáte včas z 97 %. To je 7 % nad 90% hranicí, takže obdržíte: 7 × 4 body = 28 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
100 % | Skóre Super |
od 98 % | Skóre Dobrá |
od 80 % | Skóre Vyžaduje zlepšení |
méně než 80 % | Skóre Nepřijatelné |
Dodatečné informace
- Podívejte se, jak můžete zlepšit své skóre v této metrice.
Tato metrika se týká průměrné doby, za kterou kupující obdrželi vaši první odpověď na:
- zprávy odeslané za posledních 30 dní prostřednictvím tlačítka Zeptat se na stránce s nabídkou. Zahrnujeme vaše odpovědi zaslané e-mailem (na zašifrovanou e-mailovou adresu kupujícího na doméně @allegromail.com) nebo prostřednictvím Centra zpráv.
- zprávy v diskuzích zahájených za posledních 30 dní.
Pokud jste za posledních 30 dní neměli žádné dotazy od kupujících ani žádné zprávy v diskuzích, nezískáte v této metrice žádné body. Získáte je však v následujících metrikách: Žádné dotazy od kupujících a Žádné zprávy v diskuzích.
Jak počítáme body
Body obdržíte v případě, že průměrně odpovídáte za méně než 24 hodin. Za každou celou hodinu, o kterou odpovíte dříve než za 24 hodin, získáte 5 bodů. Můžete tak získat až 100 bodů. V této metrice neudělujeme záporné body.
Váš průměrný čas odpovědi v diskuzích a na zprávy zákazníků zaokrouhlujeme nahoru na celé hodiny. Pokud je tedy váš průměrný čas odpovědi kratší než 2 hodiny, získáte maximální počet bodů.
Soboty, neděle a státní svátky v Polsku se do doby odpovědi na dotazy kupujících a zprávy v diskuzích nezapočítávají. Na tyto zprávy můžete odpovědět:
- do pondělní půlnoci – pokud kupující odešle zprávu/dotaz v sobotu nebo v neděli;
- do půlnoci následujícího pracovního dne – pokud kupující odešle zprávu/dotaz v den státního svátku.
Příklad
Váš průměrný čas odpovědi na zprávy zákazníků je 9 hodin a 40 minut. Tento výsledek zaokrouhlíme na 10 hodin a za každou hodinu, o kterou odpovídáte dříve než za 24 hodin, obdržíte 5 bodů: 14 hodin × 5 bodů = 70 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
4 hodiny a méně | Skóre Super |
8 hodin a méně | Skóre Dobrá |
16 hodin a méně | Skóre Neutrální |
24 hodin a méně | Skóre Vyžaduje zlepšení |
více než 24 hodin | Skóre Nepřijatelné |
Dodatečné informace
- Podívejte se, jak můžete zlepšit své skóre v této metrice.
Body v této metrice získáte, pokud vás žádný kupující nekontaktoval prostřednictvím tlačítka Zeptat se na stránce s nabídkou.
Pokud dostanete alespoň jednu zprávu – v této metrice nezískáte body. V takovém případě obdržíte body v následujících metrikách: Včasné odpovědi a Průměrná doba odpovědi.
Jak počítáme body
V této metrice můžete získat až 70 bodů. Body udělujeme v závislosti na počtu nabídek. Pokud máte:
- 9 nebo méně nabídek – obdržíte 10 bodů;
- 10 nebo více nabídek – obdržíte 15 bodů;
- 100 nebo více nabídek – obdržíte 30 bodů;
- 200 nebo více nabídek – obdržíte 40 bodů;
- 300 nebo více nabídek – obdržíte 50 bodů;
- 400 nebo více nabídek – obdržíte 60 bodů;
- 500 nebo více nabídek – obdržíte 70 bodů.
Příklad
Za posledních 30 dní vám kupující nepoložili žádnou otázku a neposlali vám žádnou zprávu v diskuzi. Na účtu máte 356 nabídek, takže obdržíte 50 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
500 nabídek a více | Skóre Super |
od 100 do 499 nabídek | Skóre Dobrá |
99 nabídek nebo méně | Skóre Neutrální |
Body v této metrice získáte, pokud jste za posledních 30 dní neobdrželi v diskuzích žádné zprávy.
Pokud dostanete alespoň jednu zprávu – v této metrice nezískáte body. V takovém případě obdržíte body v následujících metrikách: Včasné odpovědi a Průměrná doba odpovědi.
Jak počítáme body
V této metrice můžete získat až 70 bodů. Body udělujeme v závislosti na počtu objednávek. Pokud máte:
- 9 nebo méně objednávek – obdržíte 10 bodů;
- 10 nebo více objednávek – obdržíte 15 bodů;
- 100 nebo více objednávek – obdržíte 30 bodů;
- 200 nebo více objednávek – obdržíte 40 bodů;
- 300 nebo více objednávek – obdržíte 50 bodů;
- 400 nebo více objednávek – obdržíte 60 bodů;
- 500 nebo více objednávek – obdržíte 70 bodů.
Příklad
Za posledních 30 dní vám kupující nepoložili žádnou otázku a neposlali vám žádnou zprávu v diskuzi. Za posledních 30 dní jste měli 89 objednávek – za tento výsledek obdržíte 15 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
500 nabídek a více | Skóre Super |
od 100 do 499 nabídek | Skóre Dobrá |
99 nabídek nebo méně | Skóre Neutrální |
V této metrice kontrolujeme průměrný počet dní, které vám trvá vrácení peněz kupujícím prostřednictvím Allegro Finance. Bereme v úvahu dobu vrácení peněz u objednávek, které kupující vrátili během posledních 30 dnů.
Čas začínáme počítat od okamžiku, kdy obdržíte zásilku s vráceným produktem. Zohledňujeme pouze produkty vrácené kvůli odstoupení od smlouvy a se stavem zásilky, který potvrzuje, že jste si vrácené produkty vyzvedli.
Pokud vám kupující žádnou objednávku nevrátili, nezískáte v této metrice žádné body. V takovém případě však obdržíte body v metrice Žádné vratky od kupujících.
Jak počítáme body
V této metrice můžete získat až 50 bodů v závislosti na průměrné době, kterou vám trvá vrátit peníze kupujícím. Pokud je průměrná doba:
- kratší než 1 den – získáte 50 bodů;
- kratší než 2 dny – získáte 40 bodů;
- kratší než 3 dny – získáte 30 bodů;
- kratší než 4 dny – získáte 20 bodů;
- kratší než 5 dnů – získáte 10 bodů.
Pokud vám vrácení peněz v průměru trvá 5 dnů nebo více, neobdržíte žádné body. V této metrice neudělujeme záporné body.
Podívejte se do tabulky níže, jak počítáme dny, které započítáváme do vašeho průměrného hodnocení.
Kdy vrátíte kupujícímu peníze | Počet dní, které zohledňujeme pro výpočet průměrné hodnoty |
---|---|
do 23:59 v den vyzvednutí vráceného zboží | Počet dní, které zohledňujeme pro výpočet průměrné hodnoty 0 |
do 23:59 v den následující po dni vyzvednutí vráceného zboží | Počet dní, které zohledňujeme pro výpočet průměrné hodnoty 1 |
do 23:59 2 dny po vyzvednutí vráceného zboží | Počet dní, které zohledňujeme pro výpočet průměrné hodnoty 2 |
do 23:59 3 dny po vyzvednutí vráceného zboží | Počet dní, které zohledňujeme pro výpočet průměrné hodnoty 3 |
do 23:59 4 dny po vyzvednutí vráceného zboží | Počet dní, které zohledňujeme pro výpočet průměrné hodnoty 4 |
poté, co vás kupující informuje o vrácení zboží, ale než obdržíte zpětnou zásilku | Počet dní, které zohledňujeme pro výpočet průměrné hodnoty 0 |
v den, kdy vás kupující informuje o vrácení zboží – když nemusí svou objednávku poslat zpět* | Počet dní, které zohledňujeme pro výpočet průměrné hodnoty 0 |
v den následující poté, co vás kupující informuje o vrácení zboží – když nemusí svou objednávku poslat zpět* | Počet dní, které zohledňujeme pro výpočet průměrné hodnoty nezapočítává se |
- Když souhlasíte s vrácením peněz, aniž by kupující musel objednávku poslat zpět.
Příklad
Průměrně vracíte peníze 2 dny od převzetí zpětné zásilky. To je méně než 3 dny, takže obdržíte 30 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
méně než 1 den | Skóre Super |
3 dny nebo méně | Skóre Dobrá |
5 dní nebo méně | Skóre Neutrální |
14 dní nebo méně | Skóre Vyžaduje zlepšení |
více než 14 dní | Skóre Nepřijatelné |
Dodatečné informace
- Podívejte se, jak můžete zlepšit své skóre v této metrice.
- Vrácení zboží z důvodu reklamací nebo zrušení objednávek nebereme v úvahu.
- Pokud kupující vrací objednávku ve více zásilkách, počítáme dobu vrácení peněz od okamžiku, kdy si vyzvednete poslední zásilku.
- Stav zpětné zásilky můžeme zkontrolovat pouze tehdy, pokud kupující vybere jednoho z dopravců, kterého navrhneme ve formuláři vrácení zboží. Pokud kupující použije možnost Odeslat na vlastní náklady, nebudeme schopni zkontrolovat stav zásilky. Proto nebudeme do metriky zahrnovat zásilky odeslané prostřednictvím této možnosti.
- Dobu pro tuto metriku počítáme v kalendářních dnech.
- Pokud kupujícímu vrátíte peníze jakýmkoli jiným způsobem než prostřednictvím Allegro Finance, nebudeme toto vrácení peněz zahrnovat do této metriky.
Body získáte pokud vám za posledních 30 dní žádný kupující nevrátil objednávku.
Pokud budete mít byť jen jedinou vratku, nezískáte v této metrice žádné body. V takovém případě získáte body v metrice Rychlé vrácení peněz kupujícím.
Jak počítáme body
V této metrice můžete získat až 50 bodů v závislosti na celkovém počtu objednávek za posledních 30 dní. Pokud máte:
- 200 nebo více objednávek – získáte 50 bodů;
- od 150 do 199 objednávek – získáte 40 bodů;
- od 100 do 149 objednávek – získáte 30 bodů;
- od 50 do 99 objednávek – získáte 20 bodů;
- od 10 do 49 objednávek – získáte 10 bodů.
Pokud jste za posledních 30 dní měli méně než 10 objednávek, nezískáte v této metrice žádné body.
Příklad
Za posledních 30 dní u vás kupující udělali 129 objednávek a nevrátili žádné zboží. Získáte 30 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
200 objednávek nebo více | Skóre Super |
od 100 do 199 objednávek | Skóre Dobrá |
99 objednávek nebo méně | Skóre Neutrální |
Tato metrika se týká procenta objednávek za posledních 28 dní, které jste, podle stavu zásilky, odeslali v čase uvedeném v nabídce. U objednávek, které obsahují produkty z různých nabídek, bereme v úvahu nabídku s datem odeslání, které je ze všech těchto nabídek nejpozdější.
Podívejte se, kdy považujeme zásilku za odeslanou a přidělíme vám za ni body v kvalitě prodeje.
Jak počítáme body
- Získáte 4 body za každé 1%, které dosáhnete nad 90% objednávek odeslaných podle deklarovaného času odeslání. Za 100 % včas odeslaných zásilek můžete získat až 40 bodů.
- Za každé 1 % pod 90 % včas odeslaných objednávek odečteme 3 body.
Příklad
Odeslali jste včas 96 % zásilek, což je o 6 % více než 90 %. Za tento výsledek získáte 24 bodů podle výpočtu níže: 6 x 4 body = 24 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
od 98 % | Skóre Super |
od 95 % | Skóre Dobrá |
od 90 % | Skóre Neutrální |
od 50 % | Skóre Vyžaduje zlepšení |
méně než 50 % | Skóre Nepřijatelné |
Dodatečné informace
- Podívejte se, jak můžete zlepšit své skóre v této metrice.
- U objednávek s platbou na dobírku počítáme čas pro přidání sledovacího čísla od okamžiku, kdy kupující vyplní dodací formulář.
Tato metrika se týká procenta objednávek za posledních 28 dní, které jste odeslali v den nákupu.
Počítáme: kolik objednávek odešlete ještě ten sám den – pro nabídky, u kterých uvádíte čas odeslání okamžitě nebo v průběhu jednho dne – v poměru ke všem vašim objednávkám (bez ohledu na to, jaký čas odeslání u nich uvádíte).
Jak počítáme body
V této metrice obdržíte 3 body za každé 1 % objednávek s odesláním v den nákupu. Můžete získat až 160 bodů. V této metrice neudělujeme záporné body.
Příklad
Ve všech svých nabídkách uvádíte odeslání v průběhu jednoho dne. Za posledních 28 dní zadali kupující na tyto nabídky 1 000 objednávek. Podařilo se vám jich odeslat 250 v den nákupu. To je 25 % ze všech vašich objednávek. Za každé 1 % objednávek s odesláním týž den získáte 3 body, tedy 3 body x 25 % = 75 bodů.
Jaké jsou bodové hranice
Hranice | Skóre |
---|---|
od 50 % | Skóre Super |
od 20 % | Skóre Dobrá |
méně než 20 % | Skóre Neutrální |
Dodatečné informace
- Podívejte se, jak můžete zlepšit své skóre v této metrice.
Tato metrika slouží pro kontrolu, zda je vaše jednání za posledních 30 dní v souladu s našimi Podmínkami používání portálu a pravidly. Pokud Podmínky používání portálu a pravidla porušujete, ztratíte v této metrice body. Přečtěte si níže, za co můžeme odečítat body.
Jak počítáme body
Pozastavení účtu Za první pozastavení účtu vám odečteme 300 bodů. Za každé následné pozastavení odečteme dvojnásobný počet bodů.
Zablokované vystavování a ukončení nabídek Za první zablokované vystavování a ukončení nabídek vám odečteme 200 bodů. Za každé následné pozastavení odečteme dvojnásobný počet bodů.
Zablokované vystavování nabídek Za první zablokované vystavování nabídek vám odečteme 150 bodů. Za každé následné pozastavení odečteme dvojnásobný počet bodů.
Upozornění Za první upozornění ztratíte 80 bodů. Za každé další upozornění vám odečteme dalších 80 bodů.
Odstranění nabídek Zkontrolujeme, zda jsme za posledních 30 dní (rozdělených do pěti jednotýdenních období) neodstranili vaše nabídky z důvodu porušení pravidel platných na portálu Allegro. Bereme v úvahu počet týdenních období, nikoli počet odstraněných nabídek. Za první týden, ve kterém jsme odstranili nabídky (bez ohledu na jejich počet), vám odečteme 20 bodů. Za každý následný týden po týdnu, kdy jsme odstranili nabídky, odečteme dvojnásobný počet bodů.
Týdenní období:
- první týden — od aktuálního data do 7. dne zpět
- druhý týden – od 8. do 14. dne zpětně od aktuálního data,
- třetí týden – od 15. do 21. dne zpětně od aktuálního data,
- čtvrtý týden – od 22. do 28. dne zpětně od aktuálního data,
- pátý týden – od 29. do 30. dne zpětně od aktuálního data.
Nabídky odstraněné kvůli závažnému porušení pravidel Zohledňujeme počet dní (za posledních 30 dní), ve kterých jsme v důsledku takového porušení pravidel odstranili alespoň jednu z vašich nabídek. Za první den, kdy jsme odstranili některou z vašich nabídek z důvodu závažných porušení, ztratíte 150 bodů. Za každý následující den ztratíte dalších 150 bodů.
Dodatečné informace
- Podívejte se, jak můžete zlepšit své skóre v této metrice.