Dbáme na vaše soukromí
Pomocí souborů cookie a souvisejících technologií a zpracováním vašich údajů můžeme lépe přizpůsobit zobrazovaný obsah vašim potřebám.Pokud udělíte souhlas s ukládáním informací na vašem koncovém zařízení nebo s přístupem k informacím a zpracováním údajů, včetně oblasti profilování, trhu a statistické analýzy, najdete na portálu Allegro ještě snadněji přesně to, co hledáte a potřebujete.Správci vašich údajů budou společnost Allegro a také někteří partneři, se kterými spolupracujeme.
Snadnější používání našich stránek, prezentace a měření personalizovaného obsahu a reklam, tvorba statistik a zlepšování funkcí.Souhlas je dobrovolný. Můžete jej kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení souborů cookie. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Zásady používání souborů cookieZásady ochrany osobních údajůCo je to záruka
Záruka za jakost vzniká prohlášením poskytovatele záruky, že spotřebitele uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, zejména tím, že mu vrátí kupní cenu, vymění věc nebo ji opraví anebo v této souvislosti poskytne službu, nebude-li mít věc vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce.
Zaručí-li se poskytovatel záruky, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nové věci bez vad nebo na opravu věci. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu věci.
Kdo je poskytovatelem
Poskytovatelem záruky může být jakákoliv osoba. Zpravidla je to výrobce nebo prodejce zboží, může to však být také dovozce nebo distributor.
Záruční list
Poskytnutí záruky spočívá v prohlášení o záruce – například v popisu nabídky, na obalu zboží nebo ve formě dokladu přiloženého k výrobku nebo v reklamě na zboží, pokud jsou v něm uvedeny povinnosti poskytovatele. Pokud to typ informací umožňuje, může mít prohlášení o záruce běžně srozumitelnou grafickou podobu. Kupující může požadovat, aby poskytovatel záruky vystavil kupujícímu záruční list v listinné podobě nebo jiném trvalém nosiči dat.
Jak záruka funguje
Poskytovatel záruky rozhodne, zda poskytne kupujícímu záruku na výrobek. Rozhoduje rovněž, jaký bude obsah záruky a její rozsah, například:
- jaký bude počet oprav,
- jaké budou podmínky pro výměnu výrobku za nový,
- zda budou v záruce uvedeny adresy autorizovaných servisů.
Záruční list musí obsahovat:
- údaj, že má kupující ze zákona právo vůči prodávajícímu na bezplatnou nápravu a že toto právo není zárukou za jakost dotčeno, a
- označení věci, na niž se záruka vztahuje, obsah záruky, jméno a bydliště nebo sídlo poskytovatele záruky, postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky.
V záručním listě – volitelně – může poskytovatel také:
- uvést další informace užitečné pro kupujícího – například:
- na koho a jak se má kupující obrátit ohledně uplatnění záruky,
- jaké dokumenty bude kupující potřebovat, aby mohl uplatnit záruku,
- od kdy se počítá záruční doba.
- určit jinou záruční dobu pro podnikatele a jinou pro spotřebitele,
- doplnit překlad záručního listu,
- přiložit záruční list ve formátu PDF.
Záruční list musí být sepsán jasným a srozumitelným jazykem. Pokud bylo zboží uvedeno na trh v České republice, záruční list musí být vyhotoven v češtině. Požadavek na používání českého jazyka se nevztahuje na vlastní jména, ochranné známky, obchodní názvy, označení původu zboží a obvyklou vědeckou a technickou terminologii.
Není-li stanoveno jinak, činí záruční doba 2 roky ode dne, kdy bylo zboží odevzdáno kupujícímu.
Kde najít informace o záruce
Informace o záruce jsou zobrazeny v nabídkách v sekci o vrácení zboží, reklamaci a záruce. Kliknutím na oddíl sekci rozbalíte.