Dbáme na vaše soukromí
Pomocí souborů cookie a souvisejících technologií (např. pixely, SDK) a zpracováním vašich údajů (včetně jedinečných identifikátorů, údajů o prohlížeči) můžeme lépe přizpůsobit zobrazovaný obsah vašim potřebám.Pokud udělíte souhlas s ukládáním informací na vašem koncovém zařízení, s poskytnutím přístupu k údajům a s jejich zpracováním, včetně oblasti profilování, trhu a statistické analýzy, bude pro vás vyhledávání na Allegru snazší.Správcem vašich osobních údajů je společnost Allegro nebo v některých případech naši partneři 10 partneři), mezi něž patří „IAB Europe Trusted Partners“ (2 partneři). Informace o účelech zpracování osobních údajů našimi partnery naleznete v jejich zásadách ochrany osobních údajů.
Ukládání a/nebo přístup k informacím v zařízení
. Personalizovaná reklama a obsah, měření reklam a obsahu, průzkum publika a rozvoj služeb
. Zajištění bezpečnosti, předcházení a zjišťování podvodů a odstraňování chyb
. Poskytování a zobrazování reklamy a obsahu
. Ukládání a sdělování voleb ochrany osobních údajů. Přiřazování a kombinování údajů z jiných zdrojů údajů
. Propojení různých zařízení
. Identifikace zařízení na základě automaticky přenášených informací
.
Zpracováváme vaše osobní údaje také proto, abyste mohli procházet naše webové stránky snadněji.Účely zpracování jsou podrobně popsány v okně nastavení, které se zobrazí po stisknutí tlačítka „UPRAVIT SOUHLASY“, a v Zásadách používání souborů cookie.Souhlas je dobrovolný a platí po dobu 12 měsíců. Můžete jej kdykoli odvolat nebo obnovit v záložce Nastavení souborů cookie. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
V tomto článku se dozvíte
- Co je to Allegro Protect
- Kdy může kupující podat žádost o Allegro Protect
- Co dělat, když kupující podá žádost o Allegro Protect
- Jak zpracováváme žádosti
- Kupující podal stížnost – co dělat?
- Kupující zrušil nebo vrátil objednávku – co dělat?
- Kupující hlásí problém s doručením – co dělat?
- Kupující podá stížnost v rámci nákupu, na který se nevztahuje ochrana spotřebitele – co dělat?
- Kupující hlásí jiný problém s nákupem – co dělat?
Co je to Allegro Protect
Allegro Protect je program pro kupující, kteří mají po nákupu problémy. S Allegro Protect může kupující získat kompenzaci až do výše 100 000 Kč – do dvou let od nákupu – v následujících případech:
- kupující zaplatil za nákup, ale neobdržel jej
- kupující obdržel produkt, který neodpovídá popisu a neobdržel v tomto ohledu kompenzaci
- kupující reklamoval převzaté zboží a vy jste reklamaci do 14 dnů nevyřídili, nebo jste ji zamítli, ale případ je nejednoznačný – například kupující reklamuje výrobek, o kterém se domnívá, že se přehřívá, a vy si myslíte, že to není chyba samotného výrobku, ale např. napětí v zásuvce
- kupující zrušil/vrátil objednávku, ale neobdržel od vás peníze
- zboží bylo poškozeno při přepravě a nepodařilo se vám záležitost vyřešit s přepravcem.
Definice najdete v tomto článku
Může to znamenat, že produkt, který kupující zakoupil:
- patří někomu jinému – například byl ukraden
- je zatížen cizími právy – například jiná osoba má k produktu předkupní právo
- má omezení v použití nebo likvidaci v důsledku rozhodnutí nebo výroku příslušného orgánu – například produkt byl zajištěn v trestním řízení jako důkaz.
Pokud si koupíte produkt od podnikatele (tedy osoby, která provozuje obchodní nebo profesní činnost) a nákup není přímo spojen s odvětvím nebo specializací, ve které pracujete, nakupujete pro soukomé účely.
V takové situaci můžete odstoupit od smlouvy bez udání důvodu.
Příklad: Provozujete kadeřnictví (samostatný podnik) a nakupujete knihy od jiného podnikatele (nákup na fakturu). Nákup nesouvisí s vaší profesní činností, jedná se tedy o spotřebitelský nákup – od smlouvy můžete odstoupit.
Nákup bez ochrany spotřebitele je takový, při kterém například:
- prodáváte produkt jako fyzická osoba (která neprovozuje podnikatelskou činnost) jiné fyzické osobě
- provozujete podnikatelskou činnost a prodáváte výrobek kupujícímu, který je rovněž podnikatelem – provozuje rovněž podnikatelskou činnost
- kupující od vás nakupuje v souvislosti se svou podnikatelskou činností (nákup přímo souvisí s odvětvím nebo specializací, ve které působí).
V takových případech záleží pouze na vás, zda odstoupení od smlouvy přijmete. Kupující by měl o podmínkích vrácení zboží a případném vrácení peněz jednat přímo s vámi.
Čas, který máte na vyřízení reklamace, počítáme od okamžiku, kdy ji kupující podal. Na vyřízení reklamace a sdělení svého rozhodnutí kupujícímu máte 14 dnů.
Příklad: Kupující uplatní reklamaci 1. června. Reklamaci můžete vyřídit a své rozhodnutí sdělit kupujícímu do 15. června.
Pokud podáte stížnost přímo dopravci, může ji vyřídit do 30 dnů. Jakmile dopravce reklamaci zpracuje, předejte rozhodnutí kupujícímu. To platí, pokud kupující zakoupil produkt a ten se ztratil při přepravě.
Pokud:
- byla zásilka kupujícího poškozená
- kupujícím byla jiná OSVČ a zásilka se ztratila při přepravě
reklamace by měla být podána kupujícím.
Kdy může kupující podat žádost o Allegro Protect
Kupující může podat žádost o ochranu Allegro Protect, pokud se po nákupu vyskytnou problémy, otevře diskusi a nepodaří se vám problém vyřešit v rámci diskuse. Pak ji může kupující označit jako nevyřešenou a podat reklamaci. Zjistěte více o tom, co jsou diskuse a jak fungují.
Co dělat, když kupující podá žádost o Allegro Protect
Když váš zákazník podá žádost o Allegro Protect, dáme vám o tom vědět e-mailem. Dáme vám o tom automaticky vědět v diskuzi. Než zpracujeme žádost, můžete se pokusit vyřešit problém kupujícího. Můžete to udělat, i v případě, že je diskuse označena jako nevyřešená.
Pokud se vy i kupující dohodnete, že:
- vrátíte kupujícímu peníze za neuskutečněný nákup, udělejte to prostřednictvím Allegro Finance. Pokud nemůžete provést vrácení peněz prostřednictvím Allegro Finance, proveďte převod sami a přiložte potvrzení o platbě k diskusi
- pošlete objednávku znovu – poskytněte kupujícímu sledovací číslo zásilky. Podívejte se, jak na to.
- vrátíte kupujícímu částečně nebo úplně peníze za reklamovaný produkt – proveďte to prostřednictvím Allegro Finance. Pokud nemůžete provést vrácení peněz prostřednictvím Allegro Finance, proveďte převod sami a přiložte potvrzení o platbě k diskusi.
- reklamovaný produkt opravíte nebo vyměníte – odešlete objednávku znovu a poskytněte sledovací číslo. Podívejte se, jak to udělat.
Komunikujte s kupujícím v diskuzi, i když je označena jako nevyřešená. Tímto způsobem – během ověřování žádosti – budeme moci ověřit, zda jste problém kupujícího vyřešili. Pokud ano, zamítneme žádost kupujícího v rámci Allegro Protect.
Počet žádostí v rámci Allegro Protect započítáme do vaší Kvality prodeje. Započítáme body v této kategorii: Žádosti Allegro Protect po doručení, pokud vaši kupující podali alespoň 3 žádosti Allegro Protect za posledních 30 dní.
Nezohledňujeme pouze žádosti podané z tohoto důvodu: Po zaplacení jsem neobdržel zboží. Klikněte zde pro více informací.
Jak zpracováváme žádosti
Každou žádost Allegro Protect zpracováváme na základě:
- popisu případu
- zpráv z diskuse
- stavů prodeje, které můžeme sledovat v historii nákupů.
V každém případě rozhodujeme o přijetí nebo zamítnutí žádosti individuálně. Pokud diskuse prokáže, že jste problém kupujícího vyřešili, přihlášku zamítneme.
Pokud žádost přijmeme, ve vybraných případech vám k vyúčtování připočteme kompenzaci v rámci služby Allegro Protect. Proti našemu rozhodnutí se však můžete odvolat a podat reklamaci.
Ve specifických případech můžeme také zablokovat váš účet – například když se vám nepodaří odeslat produkt kupujícímu nebo vrátit peníze.
Níže naleznete popis toho, jak v konkrétních situacích postupujeme a co můžete udělat pro vyřešení problému kupujícího. Shrnuli jsme nejčastější důvody, proč kupující podávají žádosti o Allegro Protect.
Vedle popisů situací uvidíte také příslušné ikony. Podívejte se, co znamenají:
- přijmeme žádost Allegro Protect:
- analyzujeme problém a rozhodneme se:
- zamítneme žádost Allegro Protect:
- kompenzaci v rámci Allegro Protect vám připočítáme k vyúčtování:
- kompenzaci v rámci Allegro Protect vám nepřipočítáme k vyúčtování:
- zablokujeme váš účet:
- nezablokujeme váš účet:
Kupující podal stížnost – co dělat?
Popis případu | Přijímáme žádost Allegro Protect | Kompenzaci v rámci Allegro Protect vám napočítáme | Zablokujeme váš účet |
---|---|---|---|
Reklamaci můžete ještě vyřídit, protože od jejího uplatnění kupujícím neuplynulo 14 dní | Přijímáme žádost Allegro Protect ne |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect vám napočítáme ne |
Zablokujeme váš účet ne |
Nezašlete kupujícímu doklad o nákupu | Přijímáme žádost Allegro Protect ne |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect vám napočítáme ne |
Zablokujeme váš účet ne |
Kupující uvádí, že mu vznikly dodatečné náklady, protože zakoupený produkt poškodil jiný produkt | Přijímáme žádost Allegro Protect ne |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect vám napočítáme ne |
Zablokujeme váš účet ne |
Reklamaci kupujícího ve 14denní lhůtě zamítnete | Přijímáme žádost Allegro Protect analyzujeme problém a rozhodneme se |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect vám napočítáme ne |
Zablokujeme váš účet ne |
Do 14 dnů nevyřídíte reklamaci ani nevrátíte peníze kupujícímu | Přijímáme žádost Allegro Protect ano |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect vám napočítáme ano |
Zablokujeme váš účet ano |
Výrobek, který prodáváte kupujícímu, má právní vadu | Přijímáme žádost Allegro Protect ano |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect vám napočítáme ano |
Zablokujeme váš účet ano |
Kupující reklamuje produkt, o kterém se domnívá, že neodpovídá popisu | Přijímáme žádost Allegro Protect analyzujeme problém a rozhodneme se |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect vám napočítáme ne |
Zablokujeme váš účet ne |
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Dejte kupujícímu v diskuzi vědět, že máte ještě čas na vyřízení reklamace a rozhodnete o ní do 14 dnů od okamžiku, kdy byla podána.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost o Allegro Protect, zamítneme ji. Víme, že máte 14 dní na vyřízení reklamace.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Doklad o koupi zašlete kupujícímu a dejte mu o něm vědět v diskuzi.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost o Allegro Protect, zamítneme ji. Pokud kupujícímu nezašlete doklad o koupi, nevyplatíme kompenzaci v rámci Allegro Protect.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Příklad: Prodáváte nabíječku na notebook. Kupující ji zapojí do svého notebooku a napájecí konektor se poškodí. Kupující se domnívá, že škoda byla způsobena nabíječkou, kterou od vás zakoupil, a chce, abyste mu vrátili peníze za nabíječku a za opravu notebooku.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Odpovězte kupujícímu v diskuzi. Pokud shledáte žádost kupujícího o vrácení dodatečných nákladů přiměřenou, vraťte peníze.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost Allegro Protect, zamítneme ji. Nebudeme vyplácet kompenzaci v rámci Allegro Protect za dodatečné náklady zaplacené kupujícím.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Informujte kupujícího v diskuzi, proč odmítáte jeho stížnost – zdůvodněte své rozhodnutí.
Co v této situaci uděláme:
Máte právo odmítnout reklamaci kupujícího. Některé situace mohou být obtížně řešitelné, proto v některých případech přijmeme žádost Allegro Protect a vyplatíme kompenzaci kupujícímu. Ve vašem vyúčtování to však nezohledníme. Vrácení peněz plně uhradíme.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Odpovězte kupujícímu v diskuzi a dejte mu vědět, zda jeho reklamaci přijímáte.
Co uděláme, když kupující podá žádost o Allegro Protect:
Na vyřízení reklamace máte 14 dní, ale tato lhůta nebyla dodržena. Abychom zajistili spokojenost zákazníků a vynahradili jim tuto situaci, vyplatíme jim kompenzaci v rámci Allegro Protect. Tyto náklady připočteme k vašemu vyúčtování.
Kdy se můžete proti našemu rozhodnutí odvolat:
Máte potvrzení, že:
- reklamaci zamítnete na základě konkrétních argumentů a
- kupující obdržel vaše rozhodnutí.
Může to být například potvrzení o platbě nebo snímek obrazovky vaší korespondence s kupujícím.
Můžeme zablokovat váš účet:
Ano.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Odpovězte kupujícímu v diskusi a dejte mu vědět, jaké řešení navrhujete – například vrácení peněz za nákup nebo odeslání nového produktu bez právní vady.
Co v této situaci uděláme:
Abychom zajistili spokojenost zákazníků a vynahradili jim tuto situaci, vyplatíme jim kompenzaci v rámci Allegro Protect. Tyto náklady připočteme k vašemu vyúčtování.
Kdy se můžete proti našemu rozhodnutí odvolat:
Máte potvrzení, že:
- jste odstranili právní vadu
- kupující obdržel zpět peníze a nebo
- jste kupujícímu poskytli nový výrobek bez právní vady.
Můžeme zablokovat váš účet:
Ano.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Informujte kupujícího v diskuzi, proč zamítáte jeho stížnost – zdůvodněte své rozhodnutí. Odkažte se se na popis nabídky a ty vlastnosti, o kterých se kupující domnívá, že neodpovídají popisu.
Co v této situaci uděláme:
Některé situace mohou být obtížně řešitelné, proto v některých případech přijmeme žádost o Allegro Protect a vyplatíme kompenzaci kupujícímu. Do vašeho vyúčtování to však nezahrneme. Kompenzaci uhradíme v plné výši.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Kupující zrušil nebo vrátil objednávku – co dělat?
Popis případu | Přijmeme žádost Allegro Protect | Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu | Zablokujeme váš účet |
---|---|---|---|
Kupující neobdržel vrácení peněz do 2 pracovních dnů od zrušení objednávky | Přijmeme žádost Allegro Protect ano |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ano |
Zablokujeme váš účet ano |
Kupující neobdržel vrácení peněz do 7 pracovních dnů od vrácení své objednávky | Přijmeme žádost Allegro Protect ano |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ano |
Zablokujeme váš účet ano |
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Vraťte kupujícímu peníze před odesláním žádosti Allegro Protect. Napište o tom kupujícímu zprávu v diskuzi.
Co v této situaci uděláme:
Podle Podmínek vrácení zboží na portálu Allegro máte 2 dny od zrušení objednávky na vrácení peněz kupujícímu. Tuto lhůtu jste nedodrželi, a proto, abychom zajistili spokojenost zákazníka a vynahradili kupujícímu tuto situaci, vyplatíme mu kompenzaci v rámci Allegro Protect. Tyto náklady započítáme do vašeho vyúčtování.
Kdy se můžete proti našemu rozhodnutí odvolat:
Máte potvrzení, že kupující od vás peníze obdržel.
Můžeme zablokovat váš účet:
Ano.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Než kupující odešle žádost Allegro Protect:
- proveďte vrácení peněz a do diskuzi vložte potvrzení o vrácení peněz
- informujte v diskuzi, že vám kupující produkt nevrátil a nebo
- informujte v diskuzi, že kupující zaslal zpět jiný produkt.
Co v této situaci uděláme:
Podle Podmínek vrácení zboží na portálu Allegro máte 7 dní od obdržení vrácené zásilky na vrácení peněz kupujícímu. Tuto lhůtu jste nedodrželi, a proto, abychom zajistili spokojenost zákazníka a vynahradili mu tuto situaci, vyplatíme mu kompenzaci v rámci Allegro Protect. Tyto náklady započítáme do vašeho vyúčtování.
Kdy se můžete proti našemu rozhodnutí odvolat:
Máte potvrzení, že:
- kupující již obdržel peníze za produkt
- kupující zaslal zpět jiný produkt
- kupující nezaslal produkt zpět nebo
- kupující změnil své rozhodnutí a nechce produkt vrátit.
Může to být například potvrzení o platbě nebo snímek obrazovky vaší korespondence s kupujícím.
Můžeme zablokovat váš účet:
Ano.
Kupující hlásí problém s doručením – co dělat?
Popis případu | Přijmeme žádost Allegro Protect | Přijmeme žádost Allegro Protect | Váš účet zablokujeme |
---|---|---|---|
Nepodařilo se vám odeslat zásilku a kupující nedostal zpět peníze za objednávku | Přijmeme žádost Allegro Protect ano |
Přijmeme žádost Allegro Protect ano |
Váš účet zablokujeme ano |
Stav doručení zásilky je doručena, ale kupující ji neobdržel | Přijmeme žádost Allegro Protect ne |
Přijmeme žádost Allegro Protect ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Zásilka byla poškozena nebo ztracena při přepravě | Přijmeme žádost Allegro Protect ne |
Přijmeme žádost Allegro Protect ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Než kupující podá žádost o Allegro Protect:
- zásilku odešlete a v diskusi uveďte sledovací číslo zásilky
- potvrzení o vrácení peněz přiložte do diskuse nebo
- informujte v diskuzi, že jste si situaci s kupujícím vyjasnili.
Co v této situaci uděláme:
Zásilku jste neodeslali, takže abychom zajistili spokojenost zákazníka a vynahradili mu tuto situaci, vyplatíme mu kompenzaci v rámci Allegro Protect. Tyto náklady započítáme do vašeho vyúčtování.
Kdy se můžete proti našemu rozhodnutí odvolat:
Máte potvrzení, že:
- kupující již obdržel kompenzaci
- odeslali jste zásilku nebo
- jste problém vyřešili a kupující je s řešením spokojen.
Může to být například potvrzení o platbě nebo snímek obrazovky vaší korespondence s kupujícím.
Můžeme zablokovat váš účet:
Ano.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Sdělte kupujícímu v diskuzi, že jste u přepravce uplatnili reklamaci nebo že jste od přepravce obdrželi potvrzení o doručení.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost Allegro Protect, zamítneme ji. Stačí nám potvrzení o uplatnění reklamace u dopravce nebo potvrzení o doručení zásilky kurýrem.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Uplatněte reklamaci u dopravce a dejte o ní vědět kupujícímu v diskuzi.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost Allegro Protect, zamítneme ji. Dopravce je odpovědný za vrácení peněz kupujícímu za poškozenou nebo ztracenou zásilku.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Kupující podá stížnost v rámci nákupu, na který se nevztahuje ochrana spotřebitele – co dělat?
Popis případu | Přijmeme žádost Allegro Protect | Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu | Váš účet zablokujeme |
---|---|---|---|
Produkt prodáváte jako fyzická osoba a nepřijímáte vrácení | Přijmeme žádost Allegro Protect ne |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Nepřijmete vrácení zboží od kupujícího, který provozuje podnikatelskou činnost | Přijmeme žádost Allegro Protect ne |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Nepřijmete reklamaci od kupujícího, který provozuje podnikatelskou činnost | Přijmeme žádost Allegro Protect ne |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Nepřijmete vrácení zboží, protože kupující zakoupil produkt v souvislosti se svou samostatnou výdělečnou činností (jedná se o nákup, na který se nevztahuje ochrana spotřebitele) | Přijmeme žádost Allegro Protect ne |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Ve své nabídce zakážete možnost odstoupit od smlouvy (bez udání důvodu), takže kupující nemůže produkt vrátit | Přijmeme žádost Allegro Protect ano |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ano |
Váš účet zablokujeme ano |
Nepřijímáte vrácení zboží od kupujícího, který zakoupil produkt v rámci své samostatné výdělečné činnosti, ale nesouvisí s jeho profesní činností | Přijmeme žádost Allegro Protect ano |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ano |
Váš účet zablokujeme ano |
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Dejte kupujícímu vědět v diskuzi, že nepřijímáte vrácení zboží.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost Allegro Protect, zamítneme ji. V případě nákupu, na který se nevztahuje ochrana spotřebitele, můžete někdy odmítnout vrácení bez udání důvodu.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Dejte kupujícímu vědět v diskuzi, že vrácení nepřijímáte.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost Allegro Protect, zamítneme ji. V případě nákupu, který nebyl proveden spotřebitelem, můžete odmítnout přijetí vrácení bez udání důvodu (v některých případech).
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Sdělte kupujícímu v diskuzi, že reklamaci neuznáváte.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost Allegro Protect, zamítneme ji. V případě nákupu, na který se nevztahuje ochrana spotřebitele, můžete reklamaci zamítnout bez udání důvodu (v některých případech).
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Dejte kupujícímu vědět v diskuzi, že vrácení nepřijímáte.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost Allegro Protect, zamítneme ji. V případě nákupu, který nebyl proveden spotřebitelem, můžete odmítnout přijetí vrácení bez udání důvodu (v některých případech).
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Než kupující podá žádost o Allegro Protect, dejte mu v diskusi vědět, že:
- přijmete vrácení produktu popř.
- vrátíte peníze za objednávku – přiložte potvrzení o převodu.
Co v této situaci uděláme:
Ve své nabídce zakazujete možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu. Proto, abychom zajistili spokojenost zákazníků a odškodnili je za tuto situaci, vyplatíme jim kompenzaci v rámci Allegro Protect. Tyto náklady započítáme do vašeho vyúčtování.
Kdy se můžete proti našemu rozhodnutí odvolat:
Máte potvrzení, že:
- kupující již obdržel kompenzaci nebo
- přijmete vrácení zboží od kupujícího.
Může to být například potvrzení o platbě nebo snímek obrazovky vaší korespondence s kupujícím.
Můžeme zablokovat váš účet
Ano.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Než kupující podá žádost o Allegro Protect, informujte ho v diskusi vědět, že:
- přijmete vrácení produktu popř.
- vrátíte peníze za objednávku – přiložte potvrzení o převodu.
Co v této situaci uděláme:
Pokud zákazník zakoupil produkt v rámci své podnikatelské činnosti, ale nesouvisí s předmětem jeho podnikání, jedná se o nákup pro soukromé účely. To znamená, že kupující může vrátit produkt, který od vás zakoupil. Abychom zajistili spokojenost zákazníků a vynahradili jim tuto situaci, vyplatíme jim kompenzaci v rámci Allegro Protect. Tyto náklady započítáme do vašeho vyúčtování.
*Kdy se můžete proti našemu rozhodnutí odvolat:
Máte potvrzení, že:
- kupující již obdržel kompenzaci nebo
- přijmete vrácení produktu od kupujícího.
Může to být například potvrzení o platbě nebo snímek obrazovky vaší korespondence s kupujícím.
Můžeme zablokovat váš účet:
Ano.
Kupující hlásí jiný problém s nákupem – co dělat?
Popis případu | Přijmeme žádost Allegro Protect | Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu | Váš účet zablokujeme |
---|---|---|---|
Kupující vrátil produkt, ale obdržel od vás menší finanční kompenzaci bez udání důvodu | Přijmeme žádost Allegro Protect analyzujeme problém a rozhodneme se |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Zásilka byla prázdná (nebyl v ní žádný produkt) | Přijmeme žádost Allegro Protect analyzujeme problém a rozhodneme se |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Zásilka byla nekompletní (chyběla některá část produktu) | Přijmeme žádost Allegro Protect analyzujeme problém a rozhodneme se |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Vrácení nepřijímáte, protože daný produkt nelze vrátit (informovali jste o tom v popisu nabídky) | Přijmeme žádost Allegro Protect ne |
Kompenzaci v rámci Allegro Protect připočteme k vašemu účtu ne |
Váš účet zablokujeme ne |
Co můžete udělat, abyste zadrželi kompenzaci v rámci Allegro Protect nebo vyřešili případ s kupujícím:
V diskusi uveďte, proč jste kupujícímu vrátili nižší částku, nebo přiložte potvrzení o vrácení chybějící částky na účet kupujícího.
Co v této situaci uděláme:
Některé situace mohou být obtížně řešitelné, proto v některých případech přijmeme žádost Allegro Protect. Pokud kompenzaci zaplatíme kupujícímu, nebudeme ji ve vašem vyúčtování zohledňovat. Vrácení peněz plně uhradíme.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Uplatněte reklamaci u přepravce a informujte o ní v diskuzi s kupujícím nebo přiložte doklad o odeslání zásilky s chybějícím produktem – spolu s odkazem na sledování zásilky.
Co v této situaci uděláme:
Některé situace mohou být obtížně řešitelné, proto v některých případech přijmeme žádost Allegro Protect. Pokud kompenzaci zaplatíme kupujícímu, nebudeme ji ve vašem vyúčtování zohledňovat. Vrácení peněz plně uhradíme.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím a zadržení kompenzace v rámci Allegro Protect:
Do diskuse přiložte doklad o odeslání zásilky s chybějícím produktem – spolu s odkazem na sledování.
Co v této situaci uděláme:
Některé situace mohou být obtížně řešitelné, proto v některých případech přijmeme žádost Allegro Protect. Pokud náhradu zaplatíme kupujícímu, nebudeme ji ve vašem vyúčtování zohledňovat. Vrácení peněz plně uhradíme.
Zablokujeme váš účet:
Ne.
Co můžete udělat pro vyřešení případu s kupujícím:
Dejte kupujícímu vědět v diskuzi, že vrácení nepřijímáte.
Co v této situaci uděláme:
Pokud kupující podá žádost Allegro Protect, zamítneme ji. V případě produktů s omezeným právem na vrácení (informace Omezená možnost vrácení nebo Bez možnosti vrácení zobrazená v nabídce) nemusíte vrácení takového zboží přijmout.
Zablokujeme váš účet:
Ne.